Csengőhang havonta tízezrekért: nyomozzon velünk!

Infostart
2007. szeptember 7. 06:30
A mobiltelefonos csengőhang letöltések egyre népszerűbbek, és ezt egyes szolgáltatók ki is használják, oly módon, hogy a csengőhangot megrendelő személlyel, ahhoz, hogy a szolgáltatást elérje, klubtagsági szerződést kötnek. Az ügyfélnek aztán csak hónapok után tűnik fel, hogy telefonszámlája magasabb, és sok esetben már 30-40 ezer forintot is kifizet a szolgáltatásért, amikor kiderül számára, hogy a csengőhangvétele milyen sokba kerül. Az InfoRádió utánajárt a dolognak.

Az InfoRádiót több hallgató kereste meg azzal, hogy ők csak egy csengőhangot szerettek volna letölteni, de nem ennyi pénzért.

Azaz nem szerettek volna klubtagságot kötni, és nem szerettek volna hónapokon keresztül több tízezer forintot kifizetni egy szolgáltatásért, amelyet igénybe sem vettek. A megkeresések szinte kivétel nélkül ugyanarról az oldalról, a jamba.hu-ról szóltak.

Az InfoRádió utánajárt a dolognak, végigjártuk a regisztrációt. Kiválasztottunk egy csengőhangot, hogy megrendeljük. Ehhez elkérték a telefonszámunkat, és elkezdődött a folyamat.

A telefonszám beírása után érkezett egy SMS, amivel regisztráljuk magunkat, a kapott kódot beírjuk az oldalra, és már rendelhetünk is.

A rendelés előtt felajánlja a rendszer, hogy jamba klubtagok lehetünk, ha szeretnénk, ehhez, csak rá kell kattintanunk a szöveg melletti kis ikonra.

A klubtagság 960 forint, ezt két emelt díjas SMS-sel kell fizetni. Nem klikkeltünk, mert nem szerettünk volna a virtuális közösség tagjaivá válni.

Ezt követően már csak a jogi nyilatkozatot kell elfogadni, ami több oldal, nincs tördelve és nehezen értelmezhető. És itt a csel, ugyanis a jogi nyilatkozatban ismét szerepel a klubtagság.

Ahhoz viszont, hogy rendelni tudjunk, el kell fogadnunk a nyilatkozatot, ezzel viszont máris klubtagokká váltunk.

A számla persze csak a hónap végén érkezik, és eltelhet több hónap is, mire rájön valaki, hogy fizet a klubtagságért, közben minden héten egy vagy több SMS-t kap arról, hogy milyen jó neki, hiszen a klub tagja, és élvezheti ennek örömeit.

Ha szerencséje van, csak egy SMS jön egy héten, amelynek díja 480 forint.

Bizonyítandó, hogy nem szeretnénk reklámot csinálni az oldalnak és a szolgáltatásnak, kiderítettük, hogyan lehet lemondani a klubtagságot - ez mintegy másfél óránkba került.

Először telefonon keresztül próbálkoztunk, az oldalon található ügyfélszolgálati számot hívtuk. Itt egy géphang azt közölte, hogy minden kezelő foglalt.

Később aztán azt ígérte, átkapcsol az egyik hús-vér munkatárshoz, ám ez sem történt meg, ugyanis újabb géphang közölte: technikai javítások zajlanak, ezért nem érhető el a telefonos ügyfélszolgálat.

Végül megtaláltuk az oldal alján elbújtatott, apró betűvel feltüntetett jogi közlemény linket, amelyből kiderült, csak annyit kell tenni, hogy csupa nagy betűvel elküldjük a szolgáltató SMS számára a STOP szót, és már meg is szűnt a klubtagság.

Etikus, jogszerű? Reméljük a kérdéseinkre választ kapunk az oldalt üzemeltető cégtől.

Magyar György ügyvéd szerint mindenképpen etikátlan a jamba.hu magatartása.

Azt pedig a fogyasztóvédőknek kell megvizsgálni, hogy jogilag elfogatható-e szerződésnek az a jognyilatkozat, amelyet ilyen formában tesz közzé a szolgáltató.

Elmondta azt is, hogy ha egy szolgáltató általános szerződést köt az ügyfeleivel, akkor annak feltételeit hozzáférhetővé kell tennie.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Magyar György ügyvéd
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást