Glettegylet: csak esztétikai probléma a repedés a 4-es metrón?

Infostart
2007. szeptember 4. 17:30
Háromszor gyorsabban halad a 4-es metró egyik fúrópajzsa a másikhoz képest. A lassabbik eszköz már az alagút több betongyűrűjét is megrepesztette. A beruházó szerint a 15-20 centi mélyen repedt tübingek csak esztétikai problémát jelentenek, elég leglettelni őket.

A keddi Tétényi úti alagútomlásnál derült ki, hogy az egyik fúrópajzs már elérte az épülő állomást, de a másik még 200 méterre van tőle. A lassabb pajzs egy hónappal korábban indult el az Etele térről, mégis lemaradt, mert hibák jelentkeztek a faroklemezére lerakódott beton miatt.

Bozsó Tamás, a metróépítést ellenőrző Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy a lassabb pajzs még a javításokkal is tartja a határidőket, a problémamentes fúrópajzs viszont háromszor gyorsabban halad.

Konferencián vitatják meg

Ha mindkét pajzs tartani tudná a háromszoros tempót, jóval előbb befejeződhetne a metróépítés. Bozsó Tamás hozzátette, hogy a lassabb pajzson tapasztalt betonlerakódás olyan probléma, ami téma lesz egy hamarosan megrendezendő metróépítési konferencián.

A betonlerakódás következménye az is, hogy a fúrópajzs megrepeszti az úgynevezett tübingeket. Bozsó Tamás közölte, hogy a 15-20 centiméter mély repedéseket megvizsgálták, és mivel a hasadékok csak a betongyűrűk vastagságának közepéig haladnak, így nem okoznak gondot. A vizet ugyanis nem eresztik át és statikai probléma sincs velük.

Csak esztétikailag zavarnak

A DBR Metró Projektigazgatóság vezetője korábban azt nyilatkozta InfoRádiónak, hogy a repedt tübingek csak esztétikailag zavaróak.

"Nem kell kicserélni a tübingeket, csak esztétikai problémát okoznak, de ezt gletteléssel el fogják takarni a szakemberek" - mondta Balogh Árpád.

Az igazgatóság vezetője hozzátette, hogy a hiba ismeretében alkalmanként csak egy-egy napra kell megállítani a fúrópajzsot.

{{keretes_cim}}

Egy szellőzőalagút fúrása közben omlott be a föld a 4-es metró építése közben a Tétényi úton. A leomló föld miatt egy gáz- és egy vízcső is eltört. A balesetben senki sem sérült meg, az omlás a szakemberek szerint nem hátráltatja a metró építését. Részletek itt!

Szerző: Tenczer Gábor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást