A 4-es metró megépítése jelentős könnyebbséget jelent egy szűk utazói réteg számára, de csekély lesz a hatékonysága - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docense.
Vörös Attila kiemelte, hogy a 4-es metró átalakítja a közlekedési szokásokat, környezeti tehermentesülést jelent a fővárosnak, ám ez nem lesz olyan jelentőségű, amelyet a rá szánt pénz sejtet.
A docens hangsúlyozta: a 4-es metró 500 milliárdos költségéből meg lehetne építeni az óbudai és albertfalvai hidat, be lehetne fejezni az M0-ás autópálya budai szakaszát, a Duna alatt közúti alagutakkal lehetne összekötni Nyugat-Budát és Kelet-Pestet, fel lehetne újítani a HÉV-vonalakat, továbbá 30 új villamost vagy 500 új buszt és 40 új HÉV-szerelvényt lehet vásárolni.
Intézményes pazarlás a kőröshegyi völgyhíd megépítése, amire nem volt szükség, és rossz döntés eredményeként épült meg - vélekedett Vörös Attila. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docense hozzátette: Magyarországon néhány helyen szükség lenne kiemelten drága és speciális építményekre, például az M0-ás esetében ez érthető is lenne.
A településhálózat adottságai és az útvonal-vezetési terepviszonyok nem indokolták, hogy ilyen drágán épüljön meg a völgyhíd - közölte Vörös Attila.
A docens kiemelte: Magyarországon több olyan autópálya is van, amely hasonló területen halad át, de egyik esetben sem építettek ilyen hatalmas hidat. Meg lehetett és meg kellett volna oldani ezt más módon - tette hozzá.
Hanganyag: Kocsonya Zoltán