Pazarlás vagy biztonságot növelő az M30-as kivilágítása?

Infostart
2007. június 28. 15:07
Hetek óta levelez a közlekedési minisztériummal és az autópálya-kezelővel az InfoRádió egyik hallgatója, aki, úgy tűnik, nem kap értelmes választ arra az egyszerű kérdésre, hogy miért kell milliókat költeni az M30-as autópálya egyik több kilométeres szakaszának a kivilágítására. Megfogalmazása szerint "a pusztaság közepén" több mint háromszáz lámpát működtetni merő pazarlás, miközben az állampolgároktól lépten-nyomon takarékoskodást követelnek. Az InfoRádió Fórum című hallgatói magazinja Winkler-Virág Andrásnál, az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivőjénél járt utána a kérdésnek.

A sztrádaépítésre vonatkozó előírások között szerepel, hogy két csomópont közötti legrövidebb távolság két kilométer lehet - mondta az InfoRádiónak az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivője.

Winkler-Virág András kifejtette, hogy az M30-as autópálya tervezésekor a nyékládházi csomópont után a Miskolc déli csomópont következett, de idő közben lakossági kezdeményezésre bekerült a tervek közé a kistokaji csomópont, amelynek esetében azonban nincs meg a szükséges távolság.

A sztárda építőjének ebben az esetben szabvány alóli felmentést kell kérnie a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól - tette hozzá a szóvivő.

Winkler-Virág András hangsúlyozta: a tárca megadta a szabvány alóli feloldást, de egyúttal elrendelte az M30-ason a két csomópont közötti távolság kivilágítását. Ennek éves költsége 9 millió forint - közölte.

Mindenki belátása szerint döntse el, hogy ez kidobott pénz, vagy pedig olyan összeg, amely az autópálya biztonságát növeli - emelte ki a szóvivő.

A teljes beszélgetést csütörtök este nyolc órától hallgathatják meg az InfoRádió Fórum című műsorában.

Hanganyag: Herczeg Zsolt


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást