Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója az InfoRádiónak elmondta: az egykori Népstadion állomást úgy építették, hogy később a gödöllői HÉV átszállási kapcsolatát ki lehessen alakítani a területén.
"Már 1960-ban felmerült a gondolat és úgy is építették a metrót, hogy a mostani Stadionok állomásnál egyperonos átszállással meg lehet majd oldani gyaloglás nélkül a HÉV-ről a metróra szállást. Azaz befut az egyik sínre a HÉV, az utas leszáll, és át kell mennie a peronon, mint ahogy egy vasútállomáson átszáll az egyik vonatról a másikra, és onnan megy metró."
Regőczi Miklós szerint azt az elgondolást nem lehet kivitelezni, hogy az Örs vezér téren összekötött közös metró-HÉV vonalon közös szerelvények közlekedjenek. Már csak azért sem, mert a jövőre érkező új metróvonatok nem felső vezetékesek, azaz a HÉV pályáján nem tudnak közlekedni.
A BKV jelenleg költségszámítást végez, hogy kiderüljön, mennyibe kerülne, és milyen haszonnal járna a Hungária körúti összekötés. A számításokat Regőczi Miklós szerint néhány héten belül befejezik, és az eredményt a Fővárosi Önkormányzat elé tárják.
VEKE: a BKV leragadt
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője, a BKV felügyelő bizottságának tagja elképesztőnek és aggasztónak tartja, hogy a BKV leragadt az 1960-as évek terveinél, holott ma már teljesen más a közlekedés Budapesten.
Az egyesület továbbra is az Örs vezér téri összekötést tartaná megfelelőnek, mert ott egyáltalán nem lenne szükség átszállásra.
Vitézy Dávid szerint a közös vonalon képesek lennének közlekedni a jövőre érkező új metrókocsik is, hiszen gyártójuk vállalta, hogy igény esetén könnyen átalakítja a járműveket, hogy egyszerre alsó és felső áramszedővel is rendelkezzenek.