Rövid távolságra drágább lett a főváros környéki utazás

Infostart
2007. május 31. 17:47
Két fontosabb döntés született délután a fővárosi közgyűlés ülésén: megváltoztak a BKV Budapest környéki járatainak tarifái, és elvi döntést hoztak a városatyák a Szent János, a Szent Margit és a Budai Gyermekkórház összevonásáról.

A változtatás után a rövidebb HÉV-járatokon emelkednek a tarifák, a 15 kilométer feletti bérlet- és jegyárak viszont csökkenek. A buszok esetében az öt kilométerre szóló bérlet valamennyivel olcsóbb lesz, míg a 10 kilométeres drágul.

Július 1-jétől az öt kilométerre szóló teljes árú HÉV-bérlet havonta 3240-ről 5000 forintra drágul, a jegyek ára ugyanekkora távra 90-ről 125 forintra emelkedik.

Húsz kilométeres utazástól már csökkennek az árak, 12960-ról 12 ezer forintra. Harminc kilométeres távnál 19.440 helyett 18 ezer forintot kell fizetni a HÉV-bérletért, a jegyek ára pedig 540-ről 450 forintra csökken. Azaz minél messzebre utazik valaki, annál kevesebbet fizet az eddigi árakhoz képest.

A diákoknak bevezetik a 67,5 százalékos bérletet, ezzel nem csak a lakóhely és az iskola között, hanem bármilyen irányba lehet majd közlekedni. Júliustól a nyugdíjasok 50 vagy akár 90 százalékos jegyár-kedvezményt is igénybe vehetnek a Budapest közigazgatási határát elhagyó járatokon.

A közgyűlés elvi döntést hozott a Szent János, a Szent Margit és a Budai Gyermekkórház összevonásáról. Mint elhangzott, a konkrét döntés szeptemberben születik meg.

Addig egyrészt eldől, hogy a főváros megkaphatja-e az államtól a Kútvölgyi kórházat, valamint megvalósíthatósági tanulmány készül az összevonás hatásairól.

Uniós pályázatok

A főpolgármester szerint maximum 260 milliárd forintos uniós támogatást kaphat a főváros a 4-es metró építéséhez.

Demszky Gábor azután beszélt erről, hogy a Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag támogatta a brüsszeli forrásokra számító projekteket tartalmazó programtervezetet.

A szabad demokrata politikus közölte: az unió belső szabályozása szerint csak olyan beruházás kaphat támogatást, amely minden engedéllyel rendelkezik; a 4-es metró esetében ez jelenleg csak az első szakaszra igaz.

A közgyűlés döntése alapján brüsszeli forrásokra számít a főváros az 5-ös metró első ütemének építéséhez, az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbításához, az Uzsoki és a Tétényi úti kórház rekonstrukciójához, Budapest teljes körű csatornázásához, valamint a csepeli gerincút és a külső kerületi körút egy-egy szakaszának megépítéséhez.