Hamarabb lehet híd Csepelnél, mint Újpestnél

Infostart
2007. május 31. 17:08
Előbb lehet fővárosi Duna-híd Csepelnél, mint Újpestnél. A városfejlesztési programban 2007-2008-ra tervezett északi Aquincumi híd építését elhalasztották, a csepeli szigetcsúcson városrészt építő ingatlancég viszont jelezte, hogy hajlandó beszállni a Galvani vagy az Albertfalvai híd költségeibe.

Beleznay Éva, Budapest megbízott főépítésze az InfoRádiónak elmondta: megérkezett a fővároshoz a csepeli szigetcsúcson 8-9 ezer lakást építő Fadesa ingatlanfejlesztő cég ajánlata.

A cég hajlandó fizetni

Az ajánlat szerint a cég hajlandó fizetni a többi mellett azért, hogy a hosszú távon tervezett Albertfalvai vagy Galvani híd gyorsabban megépüljön, de beszállna más infrastrukturális fejlesztésekbe is a térségben.

Mindez azt jelenti, hogy az eddig előnyben részesített Aquincumi híd építése késhet, és délen épülhet meg a következő Duna-híd. Ezt jelzi az is, hogy a közgyűlés által csütörtökön elfogadott 2007-2008-as kiemelt fővárosi projektek közül kivették az Aquincumi hidat.

A lépés indoka, hogy bár az Északi Vasúti Összekötő híd mellé tervezett Aquincumi híd engedélyezési tervei már elkészültek, nincs rá forrás, mert a MÁV megkezdte a vasúti híd felújítását. Budapest pedig csak úgy kapott volna pénzt a közúti híd építésére az uniótól, ha a hídépítést a vasúti híd átépítésével együtt végzik.

A főváros lemaradt a beruházásról

Mivel a MÁV elindította a maga beruházását, a főváros pedig lemaradt, a projektet már a gazdasági tárca és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség sem támogatja.Annál inkább valószínű a déli Duna-híd megépítése. A beruházói ajánlat kapcsán a főváros négy átkelő-változatot vizsgál. A fejlesztő elsősorban a Galvani úttal egyvonalban tervezett Nagy- és Kis-Duna híd építését támogatná, de nem zárkózik el más megoldástól sem.

A főváros vizsgálja az Albertfalvai kitérő és a csepeli Budafoki út magasságában építendő, a majdani Munkás körút elemének számító Albertfalvai híd építését a Gubacsi híd környékén épülő új híddal együtt, valamint a négy híd fennmaradó két variációját.

Szakértők szerint a beruházói nyomás, valamint a Munkás körút előkészítetlensége a Galvani híd mellett szól, de nem dőlt még el a kérdés. Beleznay Éva szerint bármelyik déli híd mellett döntsenek is, a tervezés és engedélyezés miatt körülbelül öt év múlva kerülhet sor az építésére.

Templom, bank, színház is lesz

Orosz Ferenc, Csepel alpolgármestere az InfoRádiónak elmondta: a Szigetcsúcson épülő új városrészen a 8-9 ezer lakás mellett mindenféle közintézmény is megtalálható lesz a templomtól a bankig, az étteremtől a színházig.

Az ehhez szükséges infrastruktúra mintegy százmilliárd forintba kerül, amelynek jelentékeny részét átvállalná az ingatlanfejlesztő a beruházás felgyorsítása reményében. Hozzátette: olyan konstrukció is felmerült, amelyben a cég hitelbe felépíti az infrastruktúrát, amit később az önkormányzat vagy az állam kifizet.

Hanganyag és szöveg: Tenczer Gábor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást