A főváros ledózerolná a Szent János Kórházat

Infostart
2007. május 4. 07:33
Horváth Csaba szocialista főpolgármester-helyettes szerint le kellene dózerolni a Szent János Kórház épületeit, az értékes hegyvidéki ingatlant pedig eladná a fővárosi önkormányzat.

A Népszabadság arról számol be, hogy egy lélegeztetésre és intenzív ellátásra szoruló fiatal nőnek szerda éjjel sokáig hiába kerestek helyet Budapesten az orvosai. A főváros intenzív osztályain ugyanis nem volt üres ágy. Végül a baleseti intenzív osztályon, a biztonsági tartalékhelyre fektették be a beteget. A lap információi szerint hivatalos jelentés a történtekről nem készült. Az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézet intenzív osztályának vezetője, Retteghy Tibor annyit azonban megerősít: megtörtént már, hogy egyáltalán nem hozzájuk tartozó betegségben szenvedő emberek felvételére kérték őket, mondván, vészhelyzet van.

A Magyar Nemzetnek nyilatkozó Horváth Csaba szocialista főpolgármester-helyettes szerint le kellene dózerolni a Szent János Kórház épületeit, az értékes hegyvidéki ingatlant pedig eladná a fővárosi önkormányzat. A városvezető ezt az ötletét szűk körben már ismertetett pártja majálisán. Hozzátette: ez nem egy kiforrott terv, de amennyiben a főváros megszerezné a Semmelweis Orvostudományi Egyetem által működtetett, de állami tulajdonú Kútvölgyi kórházat, akkor ez utóbbi intézmény és a jelenleg működésképtelen Szent Margit Kórház alkalmasabb lenne a budapestiek egészségügyi ellátására, mint a Szent János Kórház.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy várhatóan a horvát Hidroelektra Niskogradnija építheti meg az M7-es utolsó - Letenye és az országhatár közötti - szakaszát, valamint az ahhoz tartozó Mura-hidat. A nyolc pályázó közül ez a cég adta a legkedvezőbb, közel nyolcmillió eurós ajánlatot. A tervek szerint az egy kilométeres sztrádaszakasz a 216 méteres híddal együtt 14 hónap alatt elkészül. Vagyis jövőre - 44 évvel az első szakasz átadása után - végre kompletté válik az M7-es sztráda, amelynek teljes hossza a fővárostól az országhatárig 245,3 kilométer lesz.

A Napi Gazdaság szerint idén a tavaly átadottnál jóval rövidebbnek ígérkezik a befejezendő útszakaszok összesített hossza. Nehéz esztendő vár tehát az útépítő vállalkozásokra, bár ez a rutinos cégvezetőket nem lepte meg, mert mint mondják, a választások utáni év mindig csendes szokott lenni. Márpedig ez nagyon csendes. Nem kínál kapaszkodót az útfelújításokban való részvétel sem ezeknek a cégeknek, hiszen a fővárosban visszafogták ezt a programot. Sőt, a tervezett rekonstrukciókat is hátráltatja, hogy a kormány 5 milliárd forintnyi támogatást vont meg Budapesttől, így a beruházási tervek utolsó szakaszának sorsa egyelőre bizonytalan.

Az Index úgy véli, még a felújítás előtt beomolhat a Margit híd. A romos állapotban lévő építmény felújítását csak akkor lehet megkezdeni, ha elkészül az M0-s körgyűrű Duna-hídja. Ez legkorábban 2008-ban lehetséges, a munkálatok másfél évig tartanak, így 2010 előtt nem készülhet el a rekonstrukció. A beruházás pontos költsége csak akkor derül ki, ha megvannak a kivitelezési tervek, és a szakhatósági engedélyek, de előzetes becslés szerint öt és fél milliárd forintba kerülhet a felújítás. A portál képriportot is közöl a romos, utoljára hetven esztendeje újjáépített Margit hídról.

A Portfolio.hu által végzett alapkezelői körkérdés tanúsága szerint újra az OTP lett a profi befektetők abszolút kedvenc részvénye. A bank intézményi befektetői napja úgy tűnik, megtette a hatását: csak erre a részvényre súlyoztak érdemben a portfólió-menedzserek.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle 1.rész
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle 2.rész
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást