"A magyar bor hírnevét kell hirdetni"

Infostart
2007. március 13. 05:35
A világ egyik legnagyobb borversenyén a benevezett 39 magyar bor közül 22-t díjaztak kilenc arannyal és 13 ezüsttel. A Vinalies Internationalesen Bock József vörösarany elismerésben részesült. A villányi borász az InfoRádiónak elmondta: a magyar boroknak helye van a világpiacon, és több pincészet összefogott fellépésével a külföldiekkel is meg lehet ismertetni azokat.
Melyik borral érdemelte ki az elismerést?

A pincészet egy szelekciójával, egy 2003-as évjáratú capella cuvée-vel. Lassan beigazolódik, amit már tizenöt éve hangoztatunk, vagyis hogy a magyar boroknak helyük van a világpiacon.

Mégis kevés magyar bort lehet találni a nemzetközi polcokon. Ennek mi lehet az oka?

A magyar borokat még kevesen ismerik. A következő lépés az lesz, hogy a megfelelő marketinggel is foglalkozzunk. Az elmúlt években a gazdaságok építkeztek, a jövő feladata pedig az, hogy a jó minőségű borokat megismertessük a közönséggel. Ez Magyarországon már működik, de a külföldi vevőket még meg kell győzni. Ez pedig úgy lehetséges, ha bemutatjuk a borokat.

A megismertetésnek mely formájára gondol?

Összefogott termelői bemutatásra van szükség, de állami segítséggel. A magyar bor hírnevét kell hirdetni és bemutatni. Éppen ezért veszünk részt nemzetközi kiállításokon.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást