Napokon belül dönthet az első ügyekben az Egészségbiztosítási Felügyelet

Infostart
2007. március 6. 18:48
Eddig 130-an fordultak az Egészségbiztosítási Felügyelethez nem megfelelő ellátás miatt, ebből 23 esetben indított eljárást a szervezet - mondta el Kovácsy Zsombor. A felügyelet elnöke hangsúlyozta: az első határozatok napokon belül megszülethetnek, de ez azon is múlik, a szolgáltatók milyen gyorsan bocsátják rendelkezésre a szükséges iratokat.

Minden olyan esetben az Egészségbiztosítási Felügyelethez lehet fordulni, amikor úgy véli valaki, hogy az ellátása során nem megfelelően járt el az intézmény, és mulasztás vagy visszaélés történt - mondta el az InfoRádióban Kovácsy Zsombor.

A felügyelet elnöke kifejtette: hatáskörük kiterjed arra, hogy visszaélés esetén felhívják a szolgáltatót a megfelelő teljesítésre, vagy más intézményt jelölnek ki a panaszos számára.

Bírságként legfeljebb tízmillió forintot szabhat ki a szervezet - tette hozzá Kovácsy Zsombor.

Elmondta, hogy nagy súlyú mulasztás esetén az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz fordulhat a felügyelet, hogy vizsgálja felül a finanszírozási szerződést, és ennek a vége akár az adott szolgáltató vagy ellátási forma finanszírozásának megvonása is lehet

Minden esetben az egészségügyi szolgáltató köteles megfizetni a bírságot - tudatta a felügyelet elnöke.

Kovácsy Zsombor kiemelte, hogy eddig 130-an fordultak az Egészségbiztosítási Felügyelethez, és 23 esetben indított eljárást a szervezet.

A felügyelet nyilatkozattételre, a szükséges információk rendelkezésre bocsátására kérte a szolgáltatókat, és az első határozatok akár napokon belül is megszülethetnek, de ez a szolgáltatók válaszának gyorsaságán is múlik - tette hozzá.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást