Az ombudsman vizsgálja a parkolással kapcsolatos panaszokat

Infostart
2007. február 28. 13:50
Egyre több panasz érkezik az állampolgári jogok országgyűlési biztosához a parkolási cégek behajtó levelei miatt. A társaságoknak már nem öt évük, csupán 60 napjuk van arra, hogy értesítsék az autósokat a hátralékról.

Körülbelül ötven olyan panasz várakozik az országgyűlési biztosok hivatalában, amely a parkolási díjat vagy a kifizetés jogalapját vitatja - mondta az InfoRádiónak az állampolgári jogok országgyűlési biztosának általános helyettese.

Takács Albert közölte: mivel a február 18-a után kiküldött újabb felhívások is vitákat váltottak ki, így valószínűleg száz darab ilyen kifogást vizsgálnak majd meg.

Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának általános helyettese
elmondta: a jogorvoslatért hozzá fordulók legtöbbször azt kifogásolják, hogy nem parkoltak az adott időpontban, hogy többször egymás után megbírságolták őket, illetve hogy nem élhetnek azonnali kifogásaikkal a parkolóőröknél, vagy hogy a fizetési felszólítást gyakran évekkel a hivatkozott határidő után postázza ki a parkolótársaság.

Takács Albert emlékeztetett, hogy a decemberben életbe lépett új eljárási rendszer alapján az elévülési idő öt évről hatvan napra változott.

A parkolócégek ezentúl nehezebben tudják bebizonyítani, hogy jogosak a követeléseik - véli az illetékes.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást