Januártól betiltanak bizonyos tévéreklámokat

Infostart
2007. február 26. 13:06
Jövő év január elsejétől a gyerekeknek szóló műsorok idejére betiltják Angliában az egészség-károsító ételek és italok tévéhirdetéseit. Más módszerekkel is felveszik a harcot az elhízás ellen.

Nagy-Britanniában is egészségügyi problémát okoz az elhízás, és ezt már gyerekkorban igyekeznek meggátolni.

Áprilistól a tíz éven aluli kisgyerekek számára sugárzott tévé-műsorok szüneteiből tüntetik el a sok cukrot, zsírt, sót tartalmazó ételek, nyalánkságok és üdítők hirdetéseit, bármennyire népszerű is egyik-másik ilyen készítmény a köreikben.

Jövő év januárjától kiterjesztik a tilalmat a 16 éven aluliaknak szóló tévé-műsorokra. A szelekciót a Brit Élelmiszer Minőségvizsgáló Hivatal szakértői végzik el. Eltűnnek a képernyőről az egészségtelen ételek fogyasztására bíztató rajzfilm-figurák.

A rendelkezés hatékonysága felől merültek fel kétségek, hiszen a tinédzserek többsége a felnőttek népszerű műsorait is nézi, gyakran akár este kilenc után.

Szintén a brit egészségügyi hatóságoktól származik az ötlet, hogy az élelmiszerüzletek jelezzék színes pöttyökkel, közlekedési lámpa módjára, melyik zsíros, cukros vagy sós árucikküket tartják veszélyesnek és melyiket nem.

Piros pötty jelezné, ha a készítmény hizlaló, sárga pötty, ha a megjelölt étel zsíros, de tápláló, a zöld pötty a zöldségek, és gyümölcsök fogyasztására bíztatna.

Az üzletekre bízzák, bevezetik-e a javasolt jelölést, és az egyik legnagyobb élelmiszeráruház-lánc igazgatósága már közölte, hogy a készítményeken elhelyezik a pöttyöket.

A gyártók egyébként már önszántukból is csökkentették a hamburger-félék, a sózott burgonyaszirom és a szörpök tévé-hirdetéseit. Kérdés, mi lesz az angol iskolákban elhelyezett csokoládé és nass automatákkal.