BKV-számítás: egy négyzetméterre öt ember

Infostart
2007. február 26. 11:29
Mintegy harminc járaton csökken a zsúfoltság, ha a főváros szakbizottsága elfogadja a BKV idei menetrendjét meghatározó paraméterkönyvet. Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának tagja elmondta: nem tartja európainak, hogy a cég hivatalos meghatározása szerint az számít zsúfolt járatnak, ahol egy négyzetméteren öt utasnál több próbál elférni egymás mellett.

Vitézy Dávid közölte: a paraméterkönyvet a városüzemeltetési bizottság fogadja el, ez a dokumentum tartalmazza tételesen, hogy melyik járatnak hány percenként mennyi járművel kell közlekednie az egyes napszakokban.

Kifejezetten jónak minősíthető paraméter könyv van most a bizottság előtt, amelyet február 28-án hagyhatnak jóvá - tette hozzá a BKV felügyelő bizottságának tagja.

Kérdésre válaszolva a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) szóvivője elmondta: a BKV azt nevezi 100 százalékos kihasználtságnak, ha egy négyzetméteren öt ember van. Ez azonban a gyakorlatban olyan mértékű zsúfoltság, ami szerinte nem elfogadható.

Vitézy Dávid hangsúlyozta: a budapesti tömegközlekedés versenyben van, és az a cél, hogy minél több embert el tudjon csábítani az autóktól, a zsúfoltság azonban versenyhátrány.

113 százalék

Ma sok olyan járat van, ahol a mostani paraméterek szerint is száz százalékosnál nagyobb a kihasználtság, vagyis a zsúfoltság. Olyan buszok is vannak, ahova nem fér fel mindenki - emelte ki a BKV felügyelő bizottságának tagja.

A legzsúfoltabb járat a XVIII. kerületből Kőbánya-Kispestre közlekedő 82-es buszcsalád, amely 113 százalékos kihasználtsággal közlekedik.

A VEKE szóvivője kiemelte: a paraméterkönyv összeállításakor egytől egyig megpróbálták kezelni a legzsúfoltabb járatokat, elsősorban a pesti külső kerületekben. A 82-esen kívül sűrűbben vagy nagyobb buszokkal közlekedik a 194-es, a 20-as, a 96-es gyorsbusz, valamint a 37-es.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást