Ezermilliárdért reformálnák meg a fővárosi tömegközlekedést

Infostart
2007. február 8. 13:04
Pályázatot írt ki a Budapesti Közlekedési Szövetség egy S-Bahn rendszerű gyorsvasúti hálózat megtervezésére. Az előzetes elképzelések szerint már meglevő, de kihasználatlan körirányú pályákba csatlakozna be az agglomerációból érkezo három HÉV- és tizenegy vasúti járat, ahol körforgalomszerűen közlekednének.

Két gyorsvasúti rendszer megtervezésére írt ki pályázatot a Budapesti Közlekedési Szövetség - mondta az InfoRádiónak Kéthelyi József, a szervezet igazgatója.

Kéthelyi József hozzátette, hogy a másik tender a budai agglomeráció észak-déli vasúthálózatának megtervezésére vonatkozik, és szoros összefüggésben van az S-Bahn pályázattal.

Már van három kör

Az S-Bahn, azaz Stadt-Bahn városi vasutat jelent a német nyelvterületen. Lényege, hogy a nagyvasúti pályákat kihasználva HÉV-jellegű közlekedést tudnak biztosítani városon belül.

Kéthelyi József elmondta, hogy a hálózat megtervezésénél három meglevő körirányú pályát is alapul vesznek a fővárosban: a körvasútsort, a Hungária körút mentén haladó vasúti pályát, valamint a Kelenföldi pályaudvart a Déli és a Nyugati pályaudvarral összekötő pályaszakaszt.

A Budapestre beérkező tizenegy vasútvonal és három HÉV-vonal ezekbe a körpályákban csatlakozna be, és a vonatok körforgalomszerűen közlekednének rajtuk.

Hatalmas befetetés


A pályázatra egy magyar tervezői konzorcium és egy angol mérnökcég jelentkezett, az elbírálás körülbelül két hét múlva lesz.

A pályázóknak finanszírozási költségbecslést, költség-haszon elemzést és környezeti hatástanulmányt is mellékelniük kellett.

Az előzetes becslés szerint a teljes rendszer kialakításához 20-25 évre van szükség, és költsége mintegy ezermilliárd forint.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást