Budapest megbízott főépítésze szerint a 47-es villamos vonalát meg kell hosszabbítani a Nyugati téren át a Lehel térig, még a Nyugati téri felüljáró lebontásának árán is. A vonalhosszabbítás egyik fő indoka a pályaudvar mellett épülő új kormányzati negyed.
Az ezt a tervet is tartalmazó Budapest Szíve programról Beleznay Éva az InfoRádióban elmondta: a Kossuth Lajos utcán nem szűkíthető le a forgalom, az Erzsébet híd kapacitása miatt.
Az átmenő forgalmat ezért egy alagútba terelnék, így a felszínen nagyobb teret kapnának a gyalogosok.
Szintén gyalogosbaráttá tennék a Március 15-e teret, a Károly körutat és az V. kerülte több részét.
A Budapest Szíve-Gyalogos Belváros nevű program célja elsősorban az autók kiszorítása és a gyalogos-kerékpáros forgalom fellendítése a Kiskörúton belül eső belvárosi térségben.
A beruházások az előzetes becslés szerint összesen 50 milliárd forintot tesznek ki, amelyet fővárosi, kerületi, befektetői és uniós forrásokból teremtene elő Budapest.
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag