Ha nem lehet rágyújtani, csökken a forgalom

Infostart
2007. január 16. 06:39
A dohányzási tilalom bevezetése óta 14 százalékkal kevesebb vendég tért be Skócia kocsmáiba. A magyar kormány nem akar szigorítani a jelenlegi szabályokon. Lapszemle.

A Népszabadság azt írja, hogy az autólopások visszaszorítása érdekében a BRFK bűnügyi vezetője kötelezővé tenné, hogy UV-gravírral "írják fel" az alvázszámot az autók fő karosszéria-elemeire és a szélvédőjére. Az intézkedés az új és a 2000. január 1. után forgalomba helyezett autókat érintené.

A Magyar Nemzetben az áll, hogy vezetőségcserét és szakmai szemléletváltást lát szükségesnek a 4-es metrót menedzselő DBR programiroda élén a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. Az egyesület felhívja a figyelmet arra, hogy az iroda szakmai anyaga a bécsi 5-ös metróra hivatkozik, csakhogy az osztrák fővárosban nem közlekedik 5-ös metró.

Az Index.hu-n olvasható, hogy összesen nyolcmillió forint nem vagyoni és közel egymillió forint vagyoni kártérítést ítélt meg a végtagfejlődési rendellenességgel született mezőkovácsházi kislány szüleinek jogerős döntésével a szegedi táblabíróság hétfőn.
A gyermek már számos orvosi beavatkozáson átesett, és egész életében gyógykezelésre, ellátásra szorul.

A Világgazdaság számol be arról, hogy a vendégek száma 14 százalékkal, a forgalom pedig egytizedével csökkent a skóciai kocsmákban azóta, hogy tavaly márciusban teljes körű dohányzási tilalmat vezettek be. A vendéglátóipar másutt is komoly károkra panaszkodik. Ennek dacára egyre több ország tervezi az éttermi dohányzási tilalom bevezetését. A magyar kormány viszont nem akar ilyen szigorítást. Magyarországon egy 2004-es felmérés szerint a dohánytermékek után beszedett adóbevétel 256 milliárd forint volt. A dohányzás egészségi ártalmai miatti kezelésekre viszont 350 milliárdot kellett költeni.

A Napi Gazdaság írja, hogy idén a tavalyi 4 milliárd eurónál több, várhatóan 5 milliárd euró értékű működő tőke áramlik Bulgáriába, de egyelőre nehézségeket okoz a bővülő termelőkapacitás működtetése. A külföldi befektetőket elsősorban az uniós csatlakozástól várt gazdasági stabilitás, az olcsó munkaerő, és az alacsony ingatlanárak vonzzák.

A portfolio.hu a VIII. kerületről ír, amely ingatlanpiaci szempontból Budapest talán legellentmondásosabb városrésze: nyomornegyed, palotanegyed, rehabilitálás alatt álló városrész és Közép-Európa egyik legnagyobb ingatlanfejlesztési projektje mind megfér egy kerületben. A városrész számos utcája még mindig hihetetlenül leromlott állapotban van, ugyanakkor több éves üresjárat után végre elindult a Corvin Sétány projekt is, melynek keretében összesen 500 ezer négyzetméternyi lakó-, iroda- és kereskedelmi ingatlan épül meg több ütemben.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle 1
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle 2
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági Lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást