Kegyetlen meglepetést hozhat a február

Infostart
2007. január 5. 08:14
Kellemetlen meglepetés érhet februárban sok családot, amelyek ugyan időben visszaküldték gázár-támogatási igénylésüket, és jogosultak is a kompenzációra, mégsem kapják meg a szubvenciót, mert a szolgáltatók esetleg nem végeznek a szükséges fejlesztésekkel. Lapszemle.

A Népszabadság írása szerint Simor András, a Deloitte könyvvizsgáló és tanácsadó cég elnök-vezérigazgatója a legesélyesebb Járai Zsigmond március elsején megüresedő jegybankelnöki székére.

A lap úgy tudja, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök napokon belül bejelentheti, kit jelöl a posztra. Az új elnököt ezt követően a köztársasági elnök nevezi ki. A Népszabadság szerint Simor András technokrata közgazdász, nem köthető politikai irányzatokhoz, elismert a szakmai munkája: részt vett a CEMI programjának kidolgozásában, és a konvergenciatanácsnak is tagja volt.

A jegybanknál fél éven belül szinte a teljes vezérkar kicserélődik. Az alelnökök mandátuma is rövid időn belül lejár - Szapáry Györgyé még februárban, így posztjára még Járai Zsigmondnak kell utódot megneveznie. Vélhető, hogy a távozó elnök ezt egyezteti majd utódjával, ez Simor András esetében nem ütközne nehézségekbe.

A Magyar Nemzetből kiderül, hogy ígérete ellenére mégsem közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, mely szakértőknek és milyen munkára fizetett ki tavaly 1,8 milliárd forintot tanácsadási díjként egy 2005-ben meghirdetett, de meg nem valósult elképzelés, a sztrádakötvény előkészítésére.

A gazdasági tárca értelmetlen költekezésére az Állami Számvevőszék múlt hónapban közzétett jelentése hívta fel a figyelmet, megállapítva, hogy a kötvénykibocsátás előkészítésére kifizetett tanácsadási és szakértői pénz "meg nem térülő kiadás".

A lap kérdésére a minisztérium azt sem közölte, jelenleg milyen fázisban van az eredetileg 2005. október 3-ra ígért ügylet.

A Világgazdaság értesülései szerint az állam élni kíván opciós jogával, és az Állami Autópályakezelő Zrt.-n keresztül kivásárolná az M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt. még külföldi befektetők kezében lévő 60 százalékos részvénycsomagját.

A 40 százalékos pakettet 2004-ben, az M5-ös sztráda matricásításával egy időben vásárolta meg a ÁAK. A lap úgy tudja: a gazdasági és a pénzügyi tárca több hónapos vita után döntött a 21 milliárd forint értékű többségi pakett megvételéről.

Ehhez - információik szerint - a Magyar Fejlesztési Bank Rt. adná a pénzt. A továbbértékesítésben nagy a bizonytalanság, pályázat és a tőzsde is szóba került. Szakértői számítások szerint a társaság 60-65 milliárd forintot ér.

Megcsúszhat a gázár-támogatás - írta a Napi Gazdaság. Kellemetlen meglepetés érhet februárban néhány olyan családot, amely ugyan időben visszaküldte gázár-támogatási igénylését, és jogosult is a kompenzációra, januári fogyasztása után mégsem kapja majd meg a szubvenciót.

Az új gázár-támogatási rendszer ugyanis meglehetősen későn, csak november végén jelent meg, így korántsem biztos, hogy a gázszolgáltató társaságok időben végezni tudnak a változó számlázási rendszer miatt szükségessé váló informatikai és infrastrukturális fejlesztésekkel.

A Budai Várban is túlkínálat jellemzi az ingatlanpiacot - írta a portfolio.hu. Aki a várba szeretne költözni, annak minimum 500 ezer forintos négyzetméter árral kell számolnia, de a Vár alatti utcákban már 300-400 ezer forintos árakkal találkozhatunk, de az I. kerület kevésbé frekventált részeiben akár 250 ezer forint/négyzetméteres árral is megúszhatjuk.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást