Nézze meg a 4-es metró vadonatúj fúrópajzsát!

Infostart
2006. október 17. 13:52
Elkészült a 4-es metró alagútépítését végző első "pajzsgép". A próbaüzemre Németországban került sor. A berendezés minden próbán átment, megfelelően működik - közölte a Fővárosi Önkormányzat az InfoRádióval.

Az alagútépítő gépet néhány nappal ezelőtt, Németországban próbálták ki és vették át hivatalosan a magyar szakemberek. Mivel a szerkezet hossza 116 méter, a gépet darabokban szállítják Magyarországra, és az alagút bejáratánál, az Etele téren szerelik újra össze. A gépsor elején található marótárcsa már májusban megérkezett.

Az új metró alagútjait két pajzs fúrja ki, amelyek akár 30 métert is képesek megtenni naponta. A tervek szerint az első pajzs a hónap végén érkezik, a második gépet novemberben szállítják.

Az alagútépítés legkésőbb januárban kezdődik. A két pajzs az Etele térről indulva előreláthatóan 84 hét alatt építi meg a kétszer 7,4 kilométer hosszú alagutat a 4-es metró Kelenföld és Baross tér közötti első, 2009 végére elkészülő szakaszán.

Érdekesség, hogy az alagútépítő-gép belsejéből csilléken hozzák majd felszínre a földet. A kitermelt föld helyére azonnal beépítik az alagút-elemeket, így a talaj azonnali megtámasztást kap.