Az alagútépítő gépet néhány nappal ezelőtt, Németországban próbálták ki és vették át hivatalosan a magyar szakemberek. Mivel a szerkezet hossza 116 méter, a gépet darabokban szállítják Magyarországra, és az alagút bejáratánál, az Etele téren szerelik újra össze. A gépsor elején található marótárcsa már májusban megérkezett.
Az új metró alagútjait két pajzs fúrja ki, amelyek akár 30 métert is képesek megtenni naponta. A tervek szerint az első pajzs a hónap végén érkezik, a második gépet novemberben szállítják.
Az alagútépítés legkésőbb januárban kezdődik. A két pajzs az Etele térről indulva előreláthatóan 84 hét alatt építi meg a kétszer 7,4 kilométer hosszú alagutat a 4-es metró Kelenföld és Baross tér közötti első, 2009 végére elkészülő szakaszán.
Érdekesség, hogy az alagútépítő-gép belsejéből csilléken hozzák majd felszínre a földet. A kitermelt föld helyére azonnal beépítik az alagút-elemeket, így a talaj azonnali megtámasztást kap.