Igen, kicsináltuk - de a politikai gúny visszaüthet - képgaléria

Infostart
2006. szeptember 15. 05:39
A humor, és még inkább a gúny is megjelent az idei választási kampányokban, de ez kétélű fegyver, mert leginkább csak a törzsszavazókat szórakoztatja - mondta el az InfoRádió által megkérdezett politikai kommunikációs szakértő, Fűrész Gábor. A kampányban a Fidesz és az MSZP is közzétett a másik pártot kigúnyoló plakátokat, illetve filmeket.

Fűrész Gábor emlékeztetett arra, hogy a humor, illetve a gúny a politikai kommunikáció határmezsgyéjén nagyon régóta jelen van, a hatalom kifigurázása évszázadok óta része a politikai nyilvánosságnak.

A gúny a demokrácia előtt spontán módon a hatalommal szemben nyilvánult meg, a demokráciában viszont a pártok kifejezetten kommunikációs eszközként használják.

Ez megfigyelhető volt a tavaszi és látható a jelenlegi választási kampányban is - tette hozzá a szakértő.

Fűrész Gábor szerint Magyarországon központi kampányeszközként először a Fidesz-kormány utolsó évében, az SZDSZ használta a humort, a kormánnyal elégedetlenek körében sikerrel.


Kormánypárti gúnyrajzok (képgaléria)
A törzsszavazóknak tetszik

A humor akkor működik, ha egy kormánnyal szemben általános elégedetlenség van, ha viszont ez nincs így, vagy népszerű politikussal szemben használják, akkor egyes választói csoportoknál kifejezetten visszaüthet - emelte ki a kommunikációs szakember.

Fűrész Gábor hangsúlyozta: az iróniát leginkább a saját bázis motiválására használják, a bizonytalan szavazók felé azonban ez kétélű fegyver.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást