Még mindig keveset keresnek a tanárok

InfoRádió / MTI
2006. szeptember 13. 06:42
Magyarországon alacsony a pedagógusok GDP-hez viszonyított fizetése, az iskolák számítógépes ellátottsága azonban kiemelkedően jó. Ezt állapította meg a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) átfogó jelentése.

A harminc tagállamban és néhány partnerországban végzett vizsgálatok szerint Magyarország az utolsók között van az általános iskolai tanári bérek GDP-hez viszonyított arányát tekintve, annak ellenére, hogy a magyar tanárok óraszáma az egyik legalacsonyabb, és az ő reálfizetésük nőtt a leggyorsabban 1996 és 2004 között.

Az elemzés alapján az Egyesült Államok, Ausztrália és Dél-Korea után Magyarországon jut a legkevesebb diák egy számítógépre, kevesebb, mint Japánban vagy a skandináv országokban.

Az OECD vizsgálta a gyermekek matematikai és szövegértési képességét is, és megállapította: Magyarország azon tagállamok közé tartozik, ahol az iskolai eredmény felnagyítva tükrözi a társadalmi különbségeket, és viszonylag sok tanulónak van általánosságban gondja a tanulással.