Kuncze Gábor hangsúlyozta, hogy nincs más út, mint a vasút racionalizálása, akkor is, ha az konfliktusokkal jár.
Hozzátette: a megszűnő szárnyvonalak helyett biztosítani kell más közlekedési lehetőséget az érintett települések lakói számára, ennek érdekében közlekedési szövetséget kell létrehozni a MÁV és a Volán között.
A vasutat is olyanná kell alakítani, hogy jobban kímélje az adófizetők pénzét, és ahol lehet, behozza a versenyt, mert ez az egyik feltétele a hatékonyabb működésnek - mondta a liberális politikus.
Felidézte, hogy legutóbb 2002-ben vállalta át a MÁV mintegy 121 milliárd forint értékű adósságát a költségvetés, de azóta is veszteséges a cég.
A MÁV a jelenlegi konstrukciójában, a rendelkezésre álló pénzből nem működtethető veszteségek nélkül, és a költségvetés erre nem tud többet költeni - mondta Kuncze Gábor.
Hozzátette: a megszűnő szárnyvonalak helyett biztosítani kell más közlekedési lehetőséget az érintett települések lakói számára, ennek érdekében közlekedés szövetséget kell létrehozni a MÁV és a Volán között.
A vasúti szárnyvonalak megszüntetéséről szóló javaslatot övező politikai vitákról elmondta: "a szocialistáknál van egyfajta elbizonytalanodás, a konzervatívoknál pedig ugyanakkor a semmittevésre való hajlam kezd kidomborodni, megerősödni".
Emlékeztetett: a Magyar Tudományos Akadémia 1999-ben, a Fidesz felkérésére tanulmányt készített ezen vonalak jövőjéről, amelyben a szakemberek 342 kilométernyi szakasz megszüntetését és 877 kilométernyi szakasz felülvizsgálatát javasolták.
Az akkori kabinet 2000-ben született határozata ezer kilométernyi szakaszt megszüntetését javasolta, ugyanakkor ma már a Fidesz hevesen támadja a kormány vasúti reformját - közölte a liberális párt vezetője.
Fidesz: a döntés társadalomellenes
Fónagy János, fideszes országgyűlési képviselő közölte: pártja azt kéri a kormánytól, hogy vonja vissza a javaslatot.
"Továbbra is egy társadalom-, vidék-, gazdaság- és vasutasellenes lépésnek tartjuk a vonalak bezárását" - fogalmazott az Orbán-kormány közlekedési és vízügyi minisztere.
Hangsúlyozta, pártjának továbbra is az az álláspontja, hogy a vasút nem egy vállalat ügye, mert a közösségi tömegközlekedés társadalmi kérdés.