Kellenek-e a vasúti szárnyvonalak?

Infostart
2006. július 14. 12:47
A fideszes Fónagy János szerint a kormány a magyar vasúthálózat megcsonkítására készül azzal, hogy 28 vasúti mellékvonalat kíván megszüntetni. A közlekedési miniszter pedig azt mondta: híve az egyeztetésnek, de a reformot nem állítja le.

A kormány tervei szerint még ebben az évben csaknem ezer kilométernyi vasúti szárnyvonalon szűnne meg a személyszállítás. A döntést a járatok kihasználatlanságával indokolja a kabinet.

Fónagy János kétségbe vonja, hogy az intézkedés 6,5 milliárd forinttal csökkentené a hiányt. Szerinte a MÁV 80 milliárd forintos éves veszteségéhez képest elenyésző az a 6,5 milliárd forint, amelyet megtakarítana az állam.

Az Orbán-kabinet közlekedési minisztere az InfoRádiónak azt mondta: Európa civilizáltabb részén nem kizárólag gazdasági kérdésként kezelik a vasutat.

Az igen jól működő francia vasútnál például a személyszállítási költségek 28 százalékát fedezi az árbevétel, a többit a központi és a régiós költségvetés állja - mondta Fónagy János.

A gazdasági és közlekedési miniszter nem politikai, hanem szakmai kérdésnek tartja az egyes szárnyvonalakon a vasúti közlekedés szüneteltetését.

Kóka János azt mondta: híve az egyeztetésnek, de nem engedi, hogy leálljon a MÁV átalakítása.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Fónagy János (Fidesz)
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Összefoglaló
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást