Hiller hatékonyabbá tenné a nyelvtanítást

InfoRádió / MTI
2006. július 4. 11:01
Az általános iskolában az alapkészségek elsajátításának megerősítését, a középiskolában a nyelvtanulás hatékonyságát és egy igazságosabb, teljesítményre ösztönzőbb felsőoktatási rendszer kialakítását célozza meg a közoktatási és a felsőoktatási törvény módosítása - mondta oktatási miniszter a két törvényjavaslat általános vitájában az Országgyűlésben.

Hiller István expozéjában hangsúlyozta: szeretné meghonosítani azt az Európában elterjedt felfogást, amely szerves egységként, egy életút különböző állomásaiként kezeli a közoktatást és a felsőoktatást.

Mint mondta, a közoktatási törvény módosítása elsősorban az alapkészségek - az írás, az olvasás, a szövegértés és a számolás - elsajátításának megerősítését szolgálja, valamint a középiskolában az angol nyelv tanulását teszi hatékonnyá, míg a felsőoktatásban a fejlesztési részhozzájárulás bevezetése igazságosabbá és teljesítményre ösztönzőbbé teszi a rendszert.

A Fidesz szerint a kormánynak vissza kellene vonnia a javaslatokat. Pánczél Károly ellenzéki képviselő azonban rámutatott arra, hogy a pedagógusok óraszámemelése nem jár béremeléssel, ezért, mint hangsúlyozta, az óraszámemelést a Fidesz nem tudja támogatni.

Pálinkás József fideszes képviselő szerint a törvényjavaslat célja, hogy elriassza a fiatalokat a tanulástól, akiket nem sikerül elriasztani, azoktól pedig pénzt hajtson be.

Tatai-Tóth András szocialista politikus arra kérte a pedagógusokat, készüljenek fel a 22 kötelező óraszám bevezetésére. Ezt 2007 szeptemberétől tervezik.