Körülbelül ötven olyan hely van, ahol az utasváróban kihelyezték a plakátokat. Azt gondoljuk, hogy ezt az örvendetes eseményt meg kell osztanunk azokkal, akik nap mint nap a budapesti legforgalmasabb villamosvonalon közlekednek.
De miért kell plakátokon reklámozni a villamost?
Mi ezt az örömet úgy szerettük volna mindenképpen megosztani az utasainkkal, hogy felhívjuk a figyelmet.
De ha jól működik egy szolgáltatás, akkor önmagát adja el. Az emberek nem fognak csak azért egy másik villamosra ülni, mert az új, nem?
Biztos nagyon sokan csak azért ellátogatnak a 4-6-os vonalára, mert ezen a járművön utazni szeretnének. Miért lenne probléma, hogy egy szolgátató cég az új termékét ilyen módon és fennen hirdeti?
Miért kell a BKV-nak plakátokon reklámoznia a járműveit?
Mi azt gondoljuk, hogy a város életét ilyennel is szeretnénk szinesíteni, és amíg villamosra vár valaki, miért ne a BKV-val kapcsolatos információkat kapja meg?
Mennyibe kerültek a plakátok?
Összesen a teljes Combino utastájékoztatási és marketing költségének egy ezrelékét sem teszi ki. Pontosan az összeget nem tudom megmondani, de a nagyságrendjét próbáltam érzékeltetni. Ötven db 1,4 méterszer 1 méteres plakátról beszélünk, ami Budapest plakátrengetegében borzasztóan kicsi szám.
Ki fizeti a reklámokat, a BKV vagy a Siemens?
A Siemens járművet gyárt, minden, ami utastájékoztatással és marketingtevékenységgel függ össze, a BKV költségvetésébe tartozik. A BKV egyterű, 54 méter hosszú, a világ leghosszabb villamosát hirdeti, ami egyedülálló egész Magyarországon.