Locsolókocsik az utakon, vizes palackok a munkahelyeken, készültség a villamos- és a vasúti sínek mentén, a kórházakban és a mentőknél is. Magyarországon másodfokú a készültség, de ma már a déli megyékben elsőfokú hőségriadó várható - írja a Népszabadság.
Kétóránként ellenőrzik a pályákat a vasútnál, folyamatosan hűtik a villamossíneket és az úttestet is a fővárosban. Eddig húsz-harminc százalékkal többször riasztották a mentőket.
A hőség miatt szerdán másodfokú készültséget rendeltek el, azaz a napi középhőmérséklet 27 fok fölé emelkedett, illetve vasárnap óta, három egymást követő napon meghaladta a 25 fokot.
Büntetés a késés miatt
Összesen húszmillió lejre (százötvenezer forint) büntette a csíkszeredai csendőrség a vasárnapi Székely Nemzetgyűlés két helyi szervezőjét - számol be a Magyar Nemzet.
Árus Zsolt, a gyergyószéki és Simon Sándor, a Ditrói Székely Tanács elnöke azért kapott egyenként tízmillió lejes büntetést, mert a nyilvános gyűlés huszonöt perccel később ért véget a bejelentett időpontnál.
A hatóságok nem vették figyelembe, hogy az esőzések miatt a résztvevők nagy része nem tudott idejében megérkezni Ditróba, így a nemzetgyűlés is jókora késéssel kezdhette el munkáját. A bejelentett események történetében a térségben még nem volt példa arra, hogy késés miatt büntetést róttak volna ki.
Nem csaltak, de pazaroltak
Útösszeköttetés nélküli, semmibe vezető híd, kihasználatlan grandiózus uszoda, raktáron porosodó számítógépek - az Európai Számvevőszék jelentése szerint többek között ezek az eredményei az uniós támogatással megvalósult projekteknek Bulgáriában és Romániában.
A Világgazdaságban olvasható cikk szerint az uniós testület 2005 első felében 11 PHARE-projektet vizsgált meg a két országban, amelyek Bulgária esetében 14 millió, Romániánál 51 millió eurót tettek ki.
Az ellenőrzés időpontjában a vizsgált uniós beruházási projektek több mint felénél támogatásokat nem vagy csak részben az eredeti céloknak megfelelően használták fel.
Rossz idők jönnek a motorforgalmazókra
A Napi Gazdaság szerint katasztrofálisan érintheti a magyar motorkerékpár-piacot a súlyadót felváltó gépjárműadó, ha azt a jelenlegi feltételekkel fogadják el.
A gépjárműadóról szóló törvénytervezet legnagyobb vesztesei a motorkerékpárosok lesznek, esetükben ugyanis az adóteher drasztikus mértékben, a jelenlegi négy-tízszeresére emelkedik.