Egyre többen tesznek panaszt a bankok és biztosítók ellen

Infostart
2006. június 5. 19:08
Több mint ezer fogyasztói panasz érkezett az első negyedévben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez. A legtöbben a bankok ellen tettek panaszt, de nő az elégedetlen biztosítói ügyfelek száma is. Az eddig lezárt panaszügyek közel negyede megalapozottnak bizonyult.

A PSZÁF-hoz érkezett kifogások száma közel húsz százalékkal gyarapodott tavaly óta, és a több mint háromszáz lezárt panaszügynek közel negyede megalapozottnak bizonyult.

A felügyelet szerint a panaszok számának növekedését a pénzügyi szolgáltatások bővülése, a fogyasztói érzékenység növekedése, valamint a felügyelet ismertségének növekedése okozta.

A kifogások több mint fele a pénz- és tőkepiaci terület szolgáltatóira - vagyis a bankokra, takarékszövetkezetekre, valamint a pénzügyi és befektetési vállalkozásokra - vonatkozott. De a biztosítási és pénztári szektort érintő beadványok száma is több mint tíz százalékkal emelkedett, és ezért a növekedésért teljes egészében a biztosítók a felelősek.

Számlavezetés és bankkártya ügyek

"A részleteket vizsgálva azt tapasztaljuk, hogy a pénz- és tőkepiaci szektorban a panaszok több mint háromnegyede a bankok tevékenységére irányult. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya ügyek és az elektronikus bankolás. Az ezeken a területeken tapasztalható hiányosságok jogosságát maguk az érintett hitelintézetek is elismerték" - olvasható a felügyelet elemzésében.

A banki tájékoztatás hiányát kifogásolók aránya is jelentősen növekedett, és az ügyfelek nagy része nehezményezte a hitelek járulékos költségeit, valamint a kapcsolódó szolgáltatások drágaságát.

Ugyancsak többen kifogásolták a hitelkérelem elutasításakor az indoklás hiányát, és megjelentek a törlesztőrészlet árfolyamváltozás miatti módosulását panaszoló beadványok is.

Biztosítók: a sláger a gépjármű-felelősségbiztosítás


A biztosítók esetében a panaszok közel kétharmada a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokra érkezett. Ezeket a casco biztosításokkal kapcsolatos panaszok követik a sorban.

A biztosítós panaszok túlnyomó része - közel 90 százaléka - tíz intézményre vonatkozott, amelyek a piac mintegy háromnegyedét képviselik. Érdekesség, hogy az a szolgáltató, amelyiknek tevékenységét a legtöbben kifogásolták, már az előző negyedévben is vezetett az elégedetlenségi listán, sőt, azóta nagymértékben nőtt a rá benyújtott panaszok száma.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást