A francia Alstom és a magyar Ganz-Transelektro konzorciuma által szállítandó szerelvények a 2-es és a 4-es metró vonalán járnak majd.
A Budapest Metropolis Konzorcium hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvényei a 2-es metrón 1.023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón egyenként 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.
A BKV annak ellenére írta alá a szerződést, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság nem fejezte be a vizsgálatot a beszerzési tender ügyében.
A döntést ugyanis a második helyezett orosz Metrovagonmas megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt.
A BKV vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban korábban elmondta, hogy a döntőbizottság az aláírást megelőző napokban nem hozott olyan határozatot, amellyel a szerződéskötést megtiltotta volna, a pályázatban vállalt tíznapos várakozási idő pedig szerdán lejár.
Donáth Zoltán elismerte ugyanakkor: az elvi lehetőség megvan arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság végül más álláspontra jut, mint a BKV, ám ezt a kockázatot vállalják.