Vásárlásaink során a legnagyobb hatással a szakemberek vannak ránk, de sokat adunk a kutatóintézetek véleményére is. A Reader's Digest európai felmérése arra várt választ, az embereket mi vagy ki befolyásolja leginkább abban, hogy milyen termékeket vesznek meg.
A kiadó 14 európai országban összesen 25 ezer embert kérdezett meg a vásárlási szokásairól.
A kérdések az autók, a háztartási gépek és a tisztító szerek kiválasztásának okaira vonatkoztak - mondta el az InfoRádióban a Reader's Digest kutatásvezetője.
A válaszokból kiderült, hogy a legnagyobb hatást a szakemberek gyakorolják ránk. Majdnem ilyen befolyásuk van az intézményeknek, például a minősítőknek vagy a fogyasztóvédőknek - közölte Monhalt István.
A harmadik helyen a személyes kapcsolataink állnak: a barátok, a szomszédok és a munkatársak.
A kutatásvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a magyarok a legmegbízhatóbb személyiségnek Göncz Árpád volt köztársasági elnököt tartják. Ezt a címet Oroszországban Putyin elnök nyerte el.
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag