eur:
393.95
usd:
364.99
bux:
65384.6
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna

Útdíj és egysávos főutak Budapesten

Alapvető változásokat határozott el a budapesti vezetés a fővárosban a gépjárművek kiszorítása érdekében. A tervek szerint útdíjat szednének, több fontos főútvonalat (így a Szentendrei és az Üllői útat, valamint az M1-M7-es bevezető szakaszát) egy sávval szűkítenék.

A szigorú intézkedésre az elfogadott előterjesztés szerint azért van szükség, mert túl szennyezett a főváros levegője. A szálló por átlagkoncentrációja például 2000-ben 284 napon haladta meg a határértéket.

Az intézkedési program első helyen említi a gépjárművek kiszorítását Budapest belső területeiről. Ennek egyik eszköze az úgynevezett útdíj, vagy behajtási díj bevezetése. Utóbbi már működik a Várnegyedben, ahol mintegy 400 forintot kell fizetni a behajtásért.

Hol lesznek a sorompók?

Az útdíj bevezetésére kétféle elképzelés létezik: az egyik szerint a Nagykörúttal és budai körúttal határolt belvároson belül szednék, a másik szerint pedig már a közigazgatási határnál felállíthatók a sorompók. Szakértők az utóbbi tervbevételét valószínűsítik, ugyanis az agglomeráció lakosai az önkormányzati választásokon nem Budapesten szavaznak.

További fontos eleme a programnak a belvárosi főútvonalak szűkítése. A tervek szerint a Fő utca, a Döbrentei utca, a Bécsi út, a Baross utca és az Üllői út lenne egy sávval keskenyebb a jelenleginél.

Nehezebben juthatnak majd előre az autósok a Szentendrei úton, a Fehér úton, a Kőbányai úton, az M1-M7 bevezető szakaszán, a Thököly úton, és a Kerepesi úton is, ezeken az utakon ugyanis buszsávot tervez a főváros.

1400 parkolóhellyel váltanák ki

A teherautók mozgását a behajtási díjon túl még azzal is szigorítanák, hogy a sűrűn beépített lakóterületekre csak behajtási engedéllyel mehetnének be.

A belvárosi forgalomból kiszorított járműveknek a külső kerületekben P+R parkolók épülnének, rövid távon négy helyszínen, összesen 1400 férőhellyel.

A parkolási tarifák megváltoztatását is említi a tervezet, de konkrét összegek nem szerepelnek benne.

Az előterjesztést május végi ülésén tárgyalja a fővárosi közgyűlés.



KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.

Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte

Az Iszlám Állam mellett ukrán katonai hírszerzést sejti a 137 ember halálát követelő múlt pénteki terrortámadás mögött Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról is, hogy folyamatosan erősödik az együttműködés Irán, Oroszország és Kína között, és részletesen szólt arról is, hogy miért fontos az izraeli miniszterelnöknek, hogy háborúzzon a gázai övezetben, és kik támogatják ebben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Elfogyott a lendület a tőzsdéken

Elfogyott a lendület a tőzsdéken

Reggel Ázsiában felemás hangulatban telt a kereskedés, ezt követően Európában és Amerikában is óvatos emelkedést láthatunk a tőzsdéken. A magyar piacon különösen jó volt ma a hangulat, izgalmas befektetési sztorikban nincs hiány: határozott pluszban zárt a Waberer's részvénye, miután kiderült, hogy a társaság sikeresen lezárta a szerb disztribúciós piac meghatározó szereplőjének, az MD International többségi részesedésének felvásárlását. Ezen felül magas forgalom mellett emelkedett a PannErgy részvénye is, miután rekord évről tudott beszámolni a társaság bevétel és profit szinten is. Délután pedig az Alteo is bejelentette, hogy az egy részvényre jutó 200 forintos alap osztalék mellett 200 forintos rendkívüli osztalékot javasol részvényenként, melynek hatására kilőtt az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×