A szakember közölte: a Szent Gellért-téri metróállomás szerkezetileg mintegy két év múlva készül el, ekkor kezdhet dolgozni a belső beépítésre vonatkozó tender nyertese. Ez a cég szereli be többi között a lifteket és a mozgólépcsőket.
A DBR metro-projektigazgatóság vezetője hozzátette: az egyterű állomás szellős és tágas lesz, legalábbis a peronok egy részén, az egyetem alatti peronrész ugyanis bányászati módszerrel készül.
Egy 26x30 méteres dobozt kell elképzelni, ebbe belóg a négy mozgólépcső, amelyek egy közbenső utasforgalmi fogadószintig jut el, utána egy fordulattal vezet fel a Gellért-tér közepére másik négy, rövidebb mozgólépcső - részletezte a terveket Gulyás László.
Átsüthet a medencén a napfény
A projektigazgató elmondta: van olyan terv is, hogy a rövidebb mozgólépcsők fölött egy átlátszó falú medence lesz, amelyen átszűrődhet a napfény.
A Gellért-tér rendezésén dolgozó Kossuth-díjas építész, Dévényi Sándor terve ez, a medence közepén álló műalkotással. Van esély a megvalósításra, de csak később dől el, hogy átlátszó lesz-e a medence feneke - tette hozzá.
Az állomások arculatáról Gulyás László kijelentette: a négyes metró minden állomását azonos szellemben tervezték, domináló lesz a nyers, festetlen betonszerkezet, a tágas terek, ahol csak lehet, a napfény is besüt majd az állomásokba - például a Tétényi úti, a Vámház téri, valamint és a Népszínház utcai állomásoknál.