Kötelezővé tennék a reklámok nézését

Infostart
2006. április 20. 07:11
A dohányzás után az alkoholfogyasztás ellen is kampány szerveződhet, akciót kezdenek a kerékpáros-bukósisak népszerűsítéséért, egy elektronikai multi olyan szabadalmon dolgozik, amelyen nem lehetne átkapcsolni a reklámok alatt - címek a reggeli lapokból.
A dohányzás után az alkohol az új célpont?

A Népszabadság arról számol be, hogy Magyarország fokozatosan követi az európai trendet a dohányzás visszaszorításában. Pár napja Brüsszelben már a reptereken is teljes a tiltás, Magyarországon pedig az óvodákra és kórházakra lesz rövidesen érvényes az általános tilalom. Eközben az alkoholfogyasztás elleni kampány is szerveződik.

Akció a bukósisak viseléséért

A Magyar Nemzet arról ír, hogy Európa országaihoz viszonyítva Magyarországon történik a legtöbb halálos biciklibaleset, hiszen nagyon kevesen viselnek bukósisakot kerékpározás közben. A pécsi "Egy sisak - egy élet" mozgalom lényege az, hogy fejvédőt ajándékoznak gyógyulásuk után azoknak a gyerekeknek, akik biciklibaleset miatt kerültek kórházba.

Letiltanák, hogy reklám alatt átkapcsoljon a néző

Az Index.hu úgy fogalmaz, hogy a Philips Electronics beadta az utóbbi idők legvisszataszítóbb szabadalmát: letiltanák az átkapcsolást a tévéreklámok alatt, és megakadályoznák, hogy a digitális felvevőkkel készített műsorszámoknál tovább tudjuk tekerni a hirdetéseket.

Azért "nagy kegyesen" azokra is gondoltak, akik nem tudják elviselni a reklámblokkokat. Egy olyan rendszert kapcsolnának az eljáráshoz, amely lehetővé tenné, hogy a néző a digitális televízión keresztül fizethessen azért, ha a reklám alatt másik csatornára kapcsol.

Kissé zsugorodott a közszféra

A Világgazdaságból kiderül, hogy az adatok tanúsága szerint a kormányzat 2003 második felében nekilátott lefaragni a megelőző másfél évben 30 ezer fővel felduzzasztott munkaerő-állományt.

A korábban nem jellemző visszafogottság más területen is tapasztalható: a költségvetési szférában jóval szerényebb mértékű volt a keresetek bővülése, mint a versenyszférában.

Rejtély a gázolajpiacon

A Napi Gazdaságban olvashatják, hogy a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának adatai szerint 2005 első két hónapjához képest idén jelentősen több gázolaj fogyott Magyarországon, ám azt a napilap által megkérdezett elemzők sem tudták mire vélni, mi okozhatta az év/év alapon összesen több mint húsz százalékos gázolajforgalom-növekedést.

Keresi a tőke az ingatlanbefektetési lehetőségeket

A Portfolio.hu adatai szerint a Közép-Kelet-Európába 2005-ben beáramlott 5,8 milliárd euró az egész Európát érintő ingatlanbefektetéseknek mindössze 3,7 százalékát teszi ki.

A régión belül a mára már alacsony kockázatúnak tartott "alap-piacok" (Lengyelország, Magyarország, Csehország) mellett újabb, magasabb kockázatú piacok is egyre inkább a nyugati befektetők látókörébe kerülnek.

Elsősorban Bulgária, Románia és Oroszország értékelődik fel, de nem szabad elfeledkezni az egyelőre még magas kockázatú, ám nagy növekedési potenciállal rendelkező Ukrajnáról sem.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle 1.
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle 2.
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást