A mintegy 13 kilométeres pályaszakaszt Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter adta át.
A tárcavezető szerint a szocialista-liberális kormány az elmúlt négy évben megvalósította Európa leggrandiózusabb autópálya-építési programját, amelynek következtében megduplázódott a hazai autópályák hossza.
Lőrincz András, a kivitelező portugál Mota-Engil cég vezérigazgatója elmondta: az elkerülő autópálya-szakasz vállalt határidőre, első osztályú minőségben készült el.
Az M35-ös autópálya Debrecent nyugatról elkerülő szakasza 8,6 kilométer, a hozzá kapcsolódó, a várost észak-nyugat irányban elkerülő 354-es számú főút 4,1 kilométer hosszban épült meg a beruházás során.
A 354-es számú főút 325 méteres hídja a Hortobágyi Nemzeti Park előírására a földikutya élőhelyek védelmében épült a Tocó patak völgyében.
A szakaszon öt csomópont, öt közúti és egy közúti-vasúti híd épült, mindkét úton kétszer két sávon haladhatnak a járművek.
Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak