Kétmilliárd forint húsvéti csokira

InfoRádió / MTI
2006. április 15. 13:11
Elérte a 2 milliárd forintot a húsvéti szezonális édességek piaca Magyarországon; és további bővülésre lehet számítani.

Az ACNielsen legfrissebb felmérése szerint a növekedési ütem gyorsul. Míg 2004-ben még csak 2 százalékkal bővült a húsvéti szezonális termékek forgalma, 2005-ben már 7 százalékkal.

A piackutató adatai alapján a kereslet növekedése mennyiségben is érzékelhető, tavaly ugyanis a fogyasztók 700 tonnával több húsvéti édességet vásároltak, mint egy évvel korábban.

A kutatások eredménye azt mutatja, hogy az átlagárak csökkentek. Egy darab csokoládé tojás 2003 márciusában még átlagosan 103 forintba került, tavaly áprilisban pedig 75 forint volt.

Ennek részben az is oka, hogy nagy mennyiségben került a piacra alacsony önköltségű, kakaómasszából készült termék.

Halbritter Mátyás, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint a húsvéti édességek átlagára a tavalyihoz képest lényegében változatlan maradt, de nagy szóródást mutatnak a minőségtől, a márkától és az értékesítési helytől függően.

Húsvét előtt mintegy 2.800 tonna csokoládé figura és 500-600 tonna tojásdrazsé fogy a boltokban.

Idényjellegű csokoládé figurából évente mintegy 7.000 tonnát vásárolnak a magyarok, és ennek mintegy 40 százaléka a csokoládéból vagy kakaómasszából készült nyuszi, bárány és csibe.

A hazai édességpiac termelői áron mintegy 100 milliárd forintos, az export és az import aránya gyakorlatilag megegyezik. Az ágazat mintegy hét-nyolcezer főt foglalkoztat.