"Olyan a stílus, hogy szükség van a kampánycsendre"

Infostart
2006. március 28. 18:42
A kampánycsend felügyelete minden választás alkalmával sok munkát ad az államnak, Tóth Zoltán választási szakértő szerint azonban a hazai politikai élet stílusa miatt szükség van erre a másfél napos szünetre. A szakértő a közvélemény-kutatási adatok nyilvánosságra hozatalát tiltó szabály enyhítését azonban jó döntésnek tartaná.

"A 2002-es országgyűlési választás két fordulója közötti hangulatot felidézve személy szerint nagyon pozitívnak tartom, hogy van kampánycsend időszak, amikor mód van a felhalmozódott feszültségek után egy kicsit átgondolni, hogy kire is szavazzon az ember" - fogalmazott Tóth Zoltán az InfoRádiónak.

A választási szakértő megjegyezte: van ahol hosszabb a kampánycsend, Szlovákiában például három napos.

Tóth Zoltán szerint a kampánycsend intézménye hosszú távon is megmarad: az Alkotmánybíróság ugyanis eddig elutasított minden olyan beadványt, amely a kampánycsend alkotmányosságát kérdőjelezte meg.

Egy dolgon azért változtatna a szakértő is

Egy olyan területe azonban van a kampánycsendnek, amelyet a választási szakértő szerint is felül kellene vizsgálni: ez a közvélemény-kutatási adatok nyolc napos moratóriuma.

A probléma a jelenlegi rendszerrel az, hogy miután a felmérések általában egy héttel azelőtt készülnek, hogy nyilvánosságra hoznák az eredményüket, az utolsó, 8 nappal a választások előtt közzétett felmérések a szavazás időpontjában már két hetesek. Így nyilvánvalóan nem tükrözhetik a kampányhajrában történő véleménymódosulásokat.

A közvélemény-kutatások közzétételében így valószínűleg közelíteni kellene az általános kampánycsend - vélekedett Tóth Zoltán.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást