Varga Mihály, a Fidesz alelnöke úgy vélte, hogy vannak olyan autópálya szakaszok, amelyek kilométerenként kétszer-háromszor drágábbak, mint amelyek a korábbi kormány idején épültek.
Erre példaként az Ordacsehinél épült M7-es autópálya-szakaszt, illetve a Köröshegynél épülő völgyhidat említette.
A politikus nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy a felülvizsgálat azt bizonyítja be: nem volt igazuk.
Emelkedő anyagköltség
A Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője közölte: míg a 2000 és 2002 között épült M3-as autópálya kilométerenként csaknem 940 millió forintba került, az M6-os 2005-2007 között elkészülő részének ára megközelíti az 1,2 milliárd forintot, az M0-ás 26 és fél kilométeres szakasza pedig kilométerenként 1 milliárd forintnál kevesebbe került.
Béni Gyöngyi emlékeztetett arra, hogy a gyorsforgalmi utak építési árának nagy részét az anyag- és energia költség teszi ki, ami az elmúlt 4 évben a világpiaci árak emelkedése miatt magasabb volt, mint a 2002 előtti időszakban.