A halálos baleset miatt lézerrel mérnek?

Infostart
2006. március 3. 16:57
A ferihegyi gyorsforgalmi úton történt autóbusz-baleset óta több ötlet is felröppent, mivel lehetne kiváltani a magas járművek behajtását akadályozó vasszerkezeteket. Szó volt lézeres magasságjelző fénykapuról, és ennek radikálisabb változatáról is, amely leállítaná a forgalmat, amíg nem távolítják el az útról a szabálytalankodó járművet.

A Magyar Közlekedésbiztonsági Társaság ügyvezető elnöke azonban a kevesebb jelzőtáblában, a tájékoztatásban és a szigorú bírságolásban látja a megoldást.

Réti Attila szerint a táblák harmadát le kellene venni, mert feleslegesen terelik el a sorőrök figyelmét. Éppen a sok tábla miatt nem figyelnek már azokra sem, amelyek fontosak lennének.

Mint mondta, a súlyos büntetés a magasságkorlátot megsértők esetében is éppolyan hatásos lenne, mint a súlykorlátozás tekintetében. Ezt a szabályt az utóbbi időben már alig szegik meg a közlekedők.

Réti Attila egy térképet is kiadna arról, hogy a magas járművek hol nem haladhatnak. Bár, mint mondta, Magyarországon kevés ilyen alagút van.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást