A ferihegyi gyorsforgalmi úton történt autóbusz-baleset óta több ötlet is felröppent, mivel lehetne kiváltani a magas járművek behajtását akadályozó vasszerkezeteket. Szó volt lézeres magasságjelző fénykapuról, és ennek radikálisabb változatáról is, amely leállítaná a forgalmat, amíg nem távolítják el az útról a szabálytalankodó járművet.
A Magyar Közlekedésbiztonsági Társaság ügyvezető elnöke azonban a kevesebb jelzőtáblában, a tájékoztatásban és a szigorú bírságolásban látja a megoldást.
Réti Attila szerint a táblák harmadát le kellene venni, mert feleslegesen terelik el a sorőrök figyelmét. Éppen a sok tábla miatt nem figyelnek már azokra sem, amelyek fontosak lennének.
Mint mondta, a súlyos büntetés a magasságkorlátot megsértők esetében is éppolyan hatásos lenne, mint a súlykorlátozás tekintetében. Ezt a szabályt az utóbbi időben már alig szegik meg a közlekedők.
Réti Attila egy térképet is kiadna arról, hogy a magas járművek hol nem haladhatnak. Bár, mint mondta, Magyarországon kevés ilyen alagút van.
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag