A Fidesz szerint a Gyurcsány-kabinet a munkanélküliség és az áremelkedések kormánya. Ezt Rogán Antal, az ellenzéki párt kampányfőnöke közölte, kiemelve, hogy az elmúlt két hónapban a munkanélküliek száma 36 ezer fővel, a gáz ára pedig 24 százalékkal nőtt, és drágábbak lettek a leggyakrabban használt szívgyógyszerek is.
Az MSZP Országos Választmányának elnöke az InfoRádióban ugyanakkor többek között a Magyar Nemzeti Bank adatait idézte annak bizonyítékául, hogy az emberek jobban élnek, mint négy éve.
Simon Gábor hozzátette, hogy így érezte a tv2 vasárnap esti műsorában szavazó 100 ezer ember 60 százaléka is.
"Az MNB a héten közétett jelentése szerint az emberek többet vásárolnak és többet is takarítanak meg, mint négy éve. Nőtt a fizetésük vásárlóértéke, hiszen a KSH adatai alapján 125 százalékos reálbér-növekedés volt, és növekedett a foglalkoztatottak száma is" - mondta Simon Gábor.
"Éppen ezért gondoljuk azt, hogy helyénvaló az, hogy a szomorú szemű statiszták plakátjait a Fidesz lecseréli, és helyette inkább olyan plakátokat tesz fel, amelyek a valósághoz közelebb vannak" - fogalmazott Simon Gábor.
A szocialista politikus kívánsága ezúttal azonban úgy tűnik, nem teljesül. A Fidesz plakát-arcai ugyanis maradnak, csak a szöveg változik.
A munkanélküliség növekedésével és a gázár emelkedésével foglalkozó plakátok szlogenje a Gyurcsány-kormányra és az MSZP-re utalva az lett: "Na, ezt jól megcsinálták".
Nem változik a Fidesz-kampány vezetőjének személye sem. Rogán Antal az InfoRádió kérdésére az ennek ellenkezőjét állító híreket cáfolva kijelentette: ő a Fidesz kampányfőnöke.
"Az, hogy az MSZP milyen híreket generál, az az MSZP dolga" - fogalmazott Rogán Antal.