Két állomás esetében hirdettek eddig nyertest - mondta el az InfoRádiónak Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője.
A Kálvin tér-Vámház körút-Fővám tér környékének felszíni rendezési tervét a Főmterv Rt. vezette konzorcium készítheti el. A Baross tér-Thököly út és környéke terveire pedig Közlekedés Fővárosi Tervezőiroda és egy másik konzorciumi tag kapott megbízást.
Gulyás László szerint a tervezők viszonylag kevéssé engedhetik szabadjára fantáziájukat, mivel Budapest belterületéről van szó, amelyet nagyon nehéz volna gyökeresen átalakítani.
Biztosat majd csak akkor lehet tudni, ha a hatóságok már áldásukat adták a kész tervekre, de koncepciók már most is vannak.
A Kálvin tér és a Fővám tér környékét, amennyire lehet, vissza akarják adni a gyalogosoknak: szélesebb járdákkal, a Vámház körúton akár fasorral is. A Corvinus Egyetem, vagyis a volt Közgáz épülete előtt is kiszélesedik majd a tér, a 2-es villamos mélyebbre kerül.
Az előzetes elképzelések szerint a Baross téren a Keleti pályaudvar előtt nagy gyalogos tér születik, és megnő a zöld felület is. Az útpályák csomópontja átkerül a Rottenbiller utcai-Fiumei úti felüljáróhoz.
Vannak persze elképzelések a többi megálló környékére is - tette hozzá a DBR Metro Projektigazgatóság vezetője.
A Rákóczi tér egyik oldala például gyalogos felületté válik, és kisebb kapacitású mélygarázs is épül a területen.
A park teljes rekonstrukciója, nemcsak a Rákóczi, hanem a Köztársaság téren is megtörténik a Népszínház utcai megállónál.