A következő ciklus végéig megépítené a 4-es metrót a Fidesz, majd megkezdené a szentendrei és a csepeli HÉV Duna alatti összekapcsolásával az 5-ös metróvonal tervezését választási győzelme esetén a Fidesz.
Az ellenzéki párt tervei között szerepel az Erzsébet hídról Pestre érkező forgalom föld alá vezetése, hogy ezzel életre keljen a Kossuth Lajos utca; múzeumi negyedet építenánek a Városliget mellett, és talán a Duna partján egy kongresszusi központot.
Ilyen tervek fogalmazódtak meg abban a szakértői körben, amely a Fidesz Polgári Kormányzás 2006 munkacsoportja Budapest-programjának igazgatója, Fürjes Balázs mellett készíti elő a párt főváros-politikáját.
Az elképzeléseket a Fidesz február 19-i Budapest-konferenciáján tárják a nyilvánosság elé.
Májustól metró-, híd- és parkolóprogram
A program koordinátora szerint már májusban metró-, híd- és parkolóprogramot kell indítani, a budapesti és agglomerációs tömegközlekedésbe jobban be kell kapcsolni az elővárosi vasutakat. Mint mondja, 2010-ig meg kell nyitni a forgalomnak az M0-s északi hidat, és meg kell kezdeni az aquincumi és az albertfalvai híd építését.
A Fidesz támogatná a parkolási káosz felszámolását, a MÁV-val és a BKV-val közösen megháromszorozná az őrzött, olcsó P+R parkolók férőhelyeit. Újjáélesztenék a Várnegyedet, a Népstadion területét pedig a testkultúra és a versenysport központjává akarják tenni - mondta Fürjes Balázs.
Gyaloghidak a Duna felett
A várospolitikusok a Duna fölé a következő másfél évtizedben egy vagy több gyaloghidat is kifeszítenének a Vigadó és a Várkert-bazár, a pesti Haller-kapu és a lágymányosi egyetemi negyed, illetve Angyalföld és a Margitsziget között.
Az Új Budapest terv szerint a főváros számos pontján a föld alá kell vezetni a forgalmat, a felszínen pedig parkokat kell kialakítani. A tervezők ahol csak lehet, villamossal oldanák meg a tömegközlekedést, és a kerékpárútprogram kiszélesítésével "zöld gyűrűbe" zárnák a várost.
A kutyapiszok eltakarítására utcamosási programot hirdetnek, a pesti Duna-korzót meghosszabbítanák a Nemzeti Színházig, Budára pedig hasonló folyóparti promenádot álmodnak.
Családi parkolás és bérlet
Bevezetnék a családi parkolási és BKV-bérletet, a széttagolt cégstruktúrát összevonó egyetlen városüzemeltető vállalatot hoznának létre, s magáncégek helyett köztulajdonban álló vállalatok szerveznék a - jelenleginél olcsóbb - parkolást.
A tervben szerepel két gyűrűirányú, valamint egy sugárirányú gyorsforgalmi út, a kisföldalatti a Vigadó és a Várkert-bazár közé tervezett gyaloghídon átfutna Budára, és az utakat megbénító vasúti átjárókat alul- vagy felüljárókkal váltanák ki.
Ahol vasúti töltés vág el egymástól kerületnyi városrészeket, ott a vonatsínek lábra állításával biztosítanák az átjárást, a lakótelepeken az aszfalttengerek helyére parkokat építenének, afféle magyar seriffként lenne önkormányzati rendőrség, és az embereket zaklató bérkoldusok ellen hatósági intézkedésekkel lépnének fel.