A Dresdner Bank londoni befektetési részlege azt írta a Gyurcsány-videóról: a kormányfő azzal, hogy a magyar miniszterelnökök közül elsőként publikált internetes naplót, a fiatal és városi választók körében igyekszik erősíteni népszerűségét.
Az elemzők szerint egyelőre nem világos, hogy ez a stratégia mennyire lesz sikeres. Az elemzésben az áll: a szocialistáknak most is jó a támogatottsága a városokban, de a Fideszénél erősebb szabadpiaci politikájuk a jelek szerint kevésbé népszerű a vidéki szavazók körében.
Cél: a fiatal, városi liberális szavazók
A londoni elemzők úgy látják: a lépés illeszkedik az MSZP azon új keletű kísérletébe, amelynek célja a pártot a "Fidesz egyre duzzadó populizmusával szemben" az egyetlen életképes alternatívaként megjeleníteni a fiatal, városi liberális szavazóknak.
A Dresdner a választási esélyeket taglalva felidézi, hogy az MSZP még mindig a Fidesz mögött áll a támogatottsági listákon, de a különbség folyamatosan csökken. Jelentős tényezőnek tartják emellett, hogy a választók csaknem harmada még nem döntött, és ez a legutóbbi választásokon az MSZP-nek kedvezett.
A londoni Dresdner-iroda szerint Gyurcsány Ferenc "táncos bohóckodása" megadhatja azt a lendületet, amellyel az MSZP - a rendszerváltás utáni Magyarországon először - egymás utáni két ciklusban alakíthat kormányt.