Ongjerth Richárd, a témában tartott konferencia egyik résztvevője elmondta: több európai ország nagyvárosa és szervezete működik együtt a programban. Céljuk az, hogy a belvárosi kiskereskedelem ne haljon el, és ne kelljen a város szélére kimenni annak, aki be akar vásárolni.
A szervezet pénzt nem oszt, viszont segít megtalálni a forrásokat, például figyeli, hogy az Európai Unió milyen támogatásokat ad ehhez.
Budapesten főleg a Nagykörúton és a Kossuth Lajos utcában lévő üzleteket kellene feléleszteni. A kereskedelem újra fellendülhet ezeken a területeken akkor, ha a környéken mérséklődik az autós forgalom, vagy megújulnak a közterületek.
A kiskereskedők versenyképességét javíthatja az is, ha összefognak, és például közös marketingstratégiát dolgoznak ki. Ez a Liszt Ferenc téri kávézóknál már működik - mondta Ongjerth Richárd.