Dúl a budapesti plakátháború

InfoRádió / MTI
2006. január 12. 16:28
Fokozódik a "plakáthelyzet" Budapesten. A telefonfülke reklámok ügyében a főváros és a működtető cég került szembe egymással; a belvárosi polgármester szerint pedig a kerületi jobboldal áron alul juttatta lehetőséghez a Mahir Cityposztert.
Háromszázmilliót követelnek

Háromszázmillió forintot követel a főváros a telefonfülkék oldalában működő reklámokat üzemeltető Mediacontact-tól.

A cég egy jogvita miatt tavaly nem fizetett egyetlen forint közterület-használati díjat sem, bár erre ősztől önkormányzati rendelet kötelezi.

Endrédy István, a Fővárosi Közgyűlés Várostervezési Bizottságának elnöke az InfoRádiónak elmondta: számoltak azzal, hogy a reklámcég fizetés helyett a bírósághoz fordul.

Másfél éve vitatkoznak

A Mediacontact-ot már 2004 júliusában felszólította a fővárosi közterület-felügyelet, hogy bontsa le a hirdetéseket, mert nem fizet közterület-használati díjat.

A cég akkor azzal védekezett, hogy a reklámhelyekért a Matávnak fizet, és a törvény szerint telefonfülkék után amúgy sem kell közterület-használati díjat fizetni.

Az érvelés hatalmas vitát váltott ki először a fővárosi közgyűlésben. Végül a testület hozzájárult ahhoz, hogy a Mediacontact ingyenesen használja a fülkéket, ám hamarosan visszavonta döntését, és 2005 őszén a díj teljes megfizettetése mellett határozott, azóta ez a döntés hatályos.

Az InfoRádiónak nem sikerült elérni a Mediacontact egyetlenegy vezetőjét vagy munkatársát sem, így nem tudni, hogy a cég kifizeti-e a követelt összeget.

Ha egy esetleges perben a Mediacontact illegális közterület-használóvá minősül, lebonthatják a mintegy 500 plakátját.

Belvárosi tarifa: átlagos vagy kevés?

Egy másik plakátügyben az V. kerületi önkormányzat jobboldali többségű képviselőtestülete megerősítette korábbi döntését, amellyel pályázat nélkül tíz évre a Mahir Cityposzternek tette lehetővé 49 belvárosi hirdetőoszlop működtetését. Az ár: 335 ezer forint havonta.

Steiner Pál, a kerület szocialista polgármestere a döntés után azt mondta: a döntés súlyosan sérti a kerületi önkormányzat és a lakók érdekeit, mert ezzel "jelentős működési bevételt dobtunk ki az ablakon”.

A kerület vezetője szerint kiderült, hogy „a Magyar Vizslát és sok egyéb más Fidesz propaganda kiadványt abból a közpénzből finanszírozza a Mahir Cityposzter, amit megnyer ezekkel a rendkívül kedvező szerződésekkel".

Puskás András, a Fidesz kerületi frakcióvezetője a szavazást követően kijelentette: korábban sem írtak ki pályázatot ezekre a felületekre, és 1997-ben a szocialista és a szabaddemokrata képviselők is megszavazták, hogy a Mahir közterületi engedélyt kapjon.

A politikus a vitatott árakkal összefüggésben: a fővárosi kerületek között a Belváros kér a legtöbbet ezekért a hirdetési felületekért.

Steiner Pál ennek kapcsán közölte: Puskás András rosszul tudja, máshol lényegesen drágább díjtételek vannak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Összefoglaló a Budapest-Mediacontact vitáról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást