Deutsch Tamás frakcióvezető-helyettes szerint az újságban közölt cikkek és hirdetések valótlan információkat tartalmaznak, és a kormány a hazai lapokban, fizetett hirdetésekben ezekre az adatokra hivatkozik.
Teszi mindezt az adófizetők pénzén – tette hozzá a politikus. Deutsch Tamás elmondta: a kormány 20 millió forintot költött a Financial Times Magyarországgal foglalkozó mellékletére.
„Elfogadhatatlan az, hogy a magyar adófizető polgárok pénzéből a magyar kormány a magyar embereket akarja megtéveszteni” – jelentette ki a fideszes politikus.
Elmondta: a vizsgálóbizottsággal azt akarják tisztázni, hogy ki kezdeményezte ennek a kommunikációs technikának a használatát.
Batiz András kormányszóvivő közölte: a brit lap vezető szerkesztőinek levele egyértelmű választ ad az ellenzéki párt vádjaira.
Hozzátette: a Financial Times európai pr-igazgatója egyértelműen visszautasította azt a feltételezést, hogy a hirdetések befolyásolhatják a cikkek tartalmát.
A brit lap évente kétszáz mellékletet jelentet meg – mondta a kormányszóvivő. Hozzátette: négy hirdetést a gazdasági minisztérium, négyet más hirdetők adtak fel.
Batiz András közölte: vállalják az összehasonlítást, mert a Fidesz-kormány a többszörösét költötte kommunikációra, mint a mostani.