Hiszékeny fogyasztók a magyarok

Infostart
2005. december 12. 20:55
A magyar és a lengyel fogyasztók hisznek leginkább a reklámoknak - mondta az InfoRádiónak az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Élelmiszerbizottságának elnöke egy európai felmérésre hivatkozva.

Dömölki Lívia közölte: a fogyasztói tudatosságot öt uniós országban, reprezentatív lakossági mintán vizsgálták.

A felmérésből az derült ki, hogy a magyar fogyasztók nagy többsége teljes mértékben hisz a reklámszlogeneknek, és csak mintegy tizede viszonyul hozzájuk kritikusan.

A vizsgálat során felmérték azt is, hogy mennyire értik a fogyasztók a termékek jelenlegi feliratait és mit szeretnének látni a dobozok oldalán.

Az emberek többsége nem érti a jelenlegi feliratokat, ezért nem is figyel rájuk – mondta a fogyasztóvédelmi szakember. Hozzátette: emiatt nem lehet elérni, hogy az emberek tudatosan döntsenek a vásárlásnál.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást