A beruházás, amelyet a kormány korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánított, a nyári hónapokban állandósuló forgalmi torlódások kezelését célozza - írja a sonline.hu.
A kivitelezés tervezett kezdete: 2027. szeptember 1. (két és fél év múlva, 2027 harmadik negyedévében)
A projekt tervezett befejezése: 2031. augusztus 31.
A teljes fejlesztés a Koncessziós Szerződésben vállaltaknak megfelelően
négy évig tart majd.
Az M7-es autópálya teljes, mintegy 74 kilométeres érintett szakaszán nem egységesen három sáv épül ki.
M0–Szabadbattyán szakasz (16+249 – 70+500 szelvény): Itt valósul meg a teljes, 2x3 sávos bővítés (plusz ITS sávok).
Szabadbattyán–Balatonvilágos szakasz (70+500 – 90+603 szelvény): Ezen a szakaszon 2x2 sávos bővítést terveznek, amely kiegészül az ITS (Intelligens Közlekedési Rendszer) által vezérelt rugalmas leállósávokkal.
Az ITS rendszerek lehetővé teszik a leállósáv ideiglenes megnyitását a forgalom számára balesetek, karbantartás, vagy a hétvégi csúcsforgalom idején. A szakértők szerint a fejlesztés felgyorsítja majd a járműforgalmat, csökkentve az idegőrlő torlódásokat a főváros és a Balaton között.