Volt idő, hogy elsőben tanult gyöngybetűinkkel próbáltuk papírra vetni, milyen babát vagy játékautót szeretnénk karácsonyra. Az angolszász kultúrában a gyerekek azonban nem az angyalkáknak írnak, aki Jézuska segítőiként viszik az ajándékokat, hanem a Mikulásnak, aki lappföldi játékgyárában manók segítségével készíti, majd karácsony éjjelén rénszarvasszánján szállítja a meglepetéseket.
Az amerikai gyerekek azonban egyre kevésbé tudnak írni, hiszen már 47 államban nem kötelező a folyóírás oktatása, és vannak olyan iskolák, ahol szinte egyáltalán nem tanulnak meg a diákok kézzel írni, hanem csak gépelni. A technológiai cégek pedig alkalmazkodnak a változáshoz.
A Google 2004-ben indította útjára Mikulás-követő alkalmazását, a Santa Trackert, amely a karácsonyi szezonban folyamatosan mutatja, éppen hol tartózkodik a Mikulás. Az alkalmazás 150 ezer megtekintéssel számol minden évben a karácsonyi időszakban, és harminc-negyvenezerrel év közben.
Idéntől azonban a Google Assistanttal dolgozó okoseszközök, elsősorban az otthoni használatra kifejlesztett okoskihangosítók (Google Home) már nemcsak egyszerű lexikonként válaszolgatnak, hanem lehetővé teszik a Mikulás felhívását is.
Az asszisztens indításához szükséges „oké, Google” hívószavak után csak annyit kell mondani, hogy „hívd a Mikulást!”, és a gyerekek rögtön beszélgetni kezdhetnek egy vidám öregúrral - olvasható a magyaridok.hu cikkében.