Inforádió

Meghallgatom Élő adás

Alapítója mentheti meg a Nikit

Inforádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Miután a Lufthansa közölte, nem veszi meg a Niki-légitársaságot, úgy tűnt, a világ egyik leghíresebb autóversenyzője, az osztrák Niki Lauda által alapított légiforgalmi cég csődbe megy, most azonban két érdeklődő is jelentkezett a húsz utasszállítógéppel közlekedő vállalat megvételére.

A Niki-légitársaság utolsó gépe szerdán este landolt és azóta a cég minden utasszállító repülője a földön vesztegel, mert a vállalat csődbe jutott. Ez egyben azt is jelenti, hogy teljesen bizonytalanná vált, miként fog hazatérni az a közel negyvenezer utas, aki még a Niki gépein jutott el dél-európai vagy észak-afrikai üdülőhelyére.

A német légiközlekedési szövetség szóvivője bejelentette, hogy a szintén turisták szállítására szakosodott Condor és a Tuifly légitársaság rendkívül jutányos feltételek mellett vagy teljesen díjtalanul hazahozza a Niki-jeggyel rendelkező, nyaralóhelyükön rekedt utasokat. A szóvivő utalt arra is, hogy azok, akik augusztus közepe után vásároltak repülőjegyet a Niki valamelyik járatára, de még nem indultak el, maradéktalanul visszakapják pénzüket.

A légiközlekedést fenyegető újabb csapást az váltotta ki, hogy a Lufthansa szerdán közölte: az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatósága által támasztott kifogások miatt mégsem vásárolja meg a Niki légitársaságot és ezáltal az időközben csődbe jutott Air Berlin osztrák leányvállalata is fizetésképtelenné vált, aminek következtében a cég mintegy ezer alkalmazottját is a munkanélküliség fenyegeti.

Most azonban mind a cég alapítója, a közismert egykori osztrák autóversenyző, Niki Lauda, valamint a brit utazási vállalat, a Thomas Cook is jelezte, hogy készen áll a csődbe jutott légiforgalmi vállalat megvételére. Az idő azonban igencsak sürget, mert a Niki le- és felszállási engedélyei már csak további egy hétre érvényesek, márpedig a rendkívül forgalmas repülőtereken a le- és felszállási időrések aranyat érnek.

Ha a vételi tárgyalások ennél hosszabb időt vennének igénybe vagy az érdeklődőnek kellene garanciát letennie, ami természetesen tovább drágítaná a Niki eladását, vagy pedig a bécsi kormánynak kellene kiterjesztenie a cég működési engedélyét.

Ennek lejárta ugyanis végérvényesen megpecsételné annak a légitársaságnak a sorsát is, amelyet Niki Lauda még 2003-ban alapított és amelynek húsz korszerű airbuszát nyolc évvel később eladta az idén tönkrement Air Berlinnek.