2024. április 23. kedd Béla

Addig matatott a múzeumban, amíg felfedezett egy új dinoszauruszt

Új dinoszaurusz-családot azonosítottak a kutatók Nagy-Britanniában. A csontmaradványt, amelynek a felfedezés köszönhető, 113 évvel ezelőtt ástak ki Hastingsben.

Az állat a hüllőmedencéjű dinoszauruszok egyik rendjébe, a sauropodák csoportjába tartozott. Ezek a dinoszauruszok nagytestű, hosszúnyakú, kisfejű növényevők voltak.

A csontdarabra egy doktorandusz hallgató bukkant rá a londoni természettörténeti múzeumban, miközben a polcokon sorakozó maradványok között böngészett.

A csontról kiderült, hogy egy eddig ismeretlen dinoszaurusz hátgerincének darabja.

Az állat 140 millió évvel ezelőtt élt, nagyjából akkor volt, mint egy elefánt, és 7,5 tonnát nyomott.

A csont félreismerhetetlenül egy saurupoda csigolyája volt, de nem hasonlított egyik olyan gerinccsontra sem, amelyet korábban láttam - mondta az új dinoszaurusz felfedezője, Mike Taylor.

A csont azóta hever a múzeumban, hogy 113 évvel ezelőtt egy fosszíliagyűjtő, Philip James Rufford Hastings közelében megtalálta.

A csontot Richard Lydekker paleontológus akkor röviden leírta, de azóta senki nem foglalkozott vele.

A dinoszauruszok csontjait folyamatosan újraértékeljük, és a gyűjteményünk még sok meglepetést tartogat számunkra - mondta Paul Barrett, a múzeum egyik kutatója.

2024.04.23. kedd, 18:00