A nehézségek ellenére megálltam a helyem a MotoGP-ben. A versenyek után is azt szoktam mondani, hogy ennél többet tudunk, mert én igyekszem kihozni magamból a maximumot, de a motorbeállítások nem teszik ezt lehetővé. Nem azt mondom, hogy nem esik jól a motorozás, de nem tudok úgy versenyezni, ahogy szeretnék, emiatt nem jönnek azok az eredmények, amiket elvárok magamtól.
Mennyire viselte meg, hogy a média egy része kikezdte?
Csak annyira foglalkozom a médiával, amennyire kell. A saját dolgomat csinálom, arra koncentrálok, amire kell, és próbálom magamból kihozni a maximumot, ez hol jobban, hol kevésbé jól sikerül. Az a célom, hogy újra a csúcsra jussak.
Mi a következő lépés, miben fejlődhet most ősszel?
Három hét szünet után teljesen feltöltődtem, és újra átgondoltam, miben tudnék javítani a technikámon, és a csapat is átnézte, milyen újabb beállításokat tud alkalmazni. Remélem, hogy a hátralévő négy futam meghozza a sikert.
Nemrég kipróbálhatta Fernando Alonso 2005-ös Renault-ját. Milyen érzés volt Formula-1-es autóban ülni?
Fantasztikus élmény volt, noha nem tesztelésen vettem részt, csak demóköröket mentem. Arra büszke vagyok, hogy MotoGP-motorral és F1-es autóval is mehettem már, ezt nem sok ember mondhatja el magáról. A Formula-1 nem gyerekjáték, óriási fizikai állóképesség kell hozzá, más a tapadás és a féktáv, mint a MotoGP-ben. Nem mondom, hogy F1-es versenyző leszek, de most adódott egy lehetőség, és október 10-én a Bovi Motorsport csapatát erősítem majd egy 12 órás versenyen a Hungaroringen.
Nem lesz túl megterhelő ez a pár hét?
Az lesz mindenképp, de az autós élmények, tapasztalatok is csiszolják az érzékeimet. Ez egy nemes feladat, ami nem sok ember előtt adódik, és én ezt igyekszem kihasználni, és tudásommal segíteni a csapatot.
Hanganyag: Farkas Dávid