Inforádió

Meghallgatom Élő adás

Az e-kereskedelem átalakította ajándékvásárlási szokásainkat

Inforádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A karácsony közeledtével a fogyasztók sokkal nyitottabbak az online vásárlásra. A virtuális polcok előnyeit kihasználva sok ötletet merítve gyorsabb és kényelmesebb az ajándékbeszerzés. A döntésekben pedig segítenek a mások által írt értékelések, vélemények és tesztek. A kiválasztott termékekre átlagosan 35 ezer forintot szánunk, ami 14%-kal több mint tavaly.

Az internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 5-6 főt szeretnének megajándékozni – derült ki az Árukereső.hu felméréséből.

A válaszadók 87%-a

elsősorban a legközelebbi családtagoknak

tervez ajándékot vásárolni, amire átlagosan 7 ezer forintot szán. A legkevesebbet idén is a munkatársakra szánják, itt az ajándék átlagos értéke 2600 Ft körül alakul. A termék kiválasztásakor a vásárlók 60%-a az ár-érték arány alapján dönt, és igyekszik minőségi ajándékokat beszerezni.

Az internetezők többsége vásárlás előtt

alaposan tájékozódik, több webáruház kínálatát is megtekinti.

Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők 2/3-a legalább 3 internetes forrásra fog támaszkodni.

A karácsonyi időszak online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek azok számára is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. Ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

Idén karácsonykor

átlagosan 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők

szeretteik megajándékozására, ez a tavalyi évhez képest csaknem 14%-os növekedést jelent.

Idén is a „klasszikusnak számító”

ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik a legnépszerűbb ajándékötletet.

A nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékek azonban sokak számára még mindig komoly anyagi terhelést jelentenek.

Az internetnek köszönhetően mások értékeléseit is olvashatják a felhasználók, így az ezekből szerzett információt is mérlegelik vásárlás előtt. A tájékozódás során az ár mellett – szinte minden válaszadó számára –

lényeges szempont a termékre érkező értékelések, valamint a kiszemelt kereskedő megítélése is.

Bár az internetezők 85%-a első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát, az online vásárlás nem fogja tudni teljes egészében kiváltani a hagyományos üzletek szerepét. Az internetezők fele bevásárlóközpontokban, plázákban, harmada egyéb boltokban, szaküzletekben tervezi az ajándékbeszerző-utat.

A rengeteg kínálat azt is eredményezi, hogy az ünnepek előtt nagyobb figyelmet szentelünk az áruházak akciós, hirdetési újságjaira, hiszen az ajándékok kiválasztásának ezen módja adja a netes böngészések után a legtöbb ötletet. A válaszadók 41%-a figyelemmel kíséri ezeket a kiadványokat.